:: LEX :: ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 20


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
 
14.09.2020 10:13
Author: Лебедєва Ганна Юріївна, студентка 2 курсу СВО магістр, історико-юридичний факультет Херсонського державного університету, м. Херсон, Україна
[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law. Administrative law. Administrative judicial law. Custom and tax law. Municipal law]

Сьогодні можна впевнено стверджувати, що одні із найпоширеніших правопорушень вважаються порушення у кіберпросторі. Підкреслимо, що вчиняючи такі правопорушення, можуть наступати негативні наслідки не тільки для окремих громадян, але й для безпеки всієї держави в цілому, «підриваючи» її. У зв’язку з цим, вагоме значення набуває інститут юридичної відповідальності за порушення законодавства у сфері кібербезпеки України. 

Юридична відповідальність – це важливий захід захисту інтересів особистості, суспільства і держави. 

Під юридичною відповідальністю за порушення законодавства у сфері кібербезпеки України можна розуміти застосування заходів примусового характеру, які закріплені відповідно до норм чинного законодавства, до осіб, якими було вчинено правопорушення у кіберпросторі.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України», випливає, що «особи, винні у порушенні законодавства у сферах національної безпеки, електронних комунікацій та захисту інформації, якщо кіберпростір є місцем та/або способом здійснення злочину, іншого винного діяння, відповідальність за яке передбачена цивільним, адміністративним, кримінальним законодавством, несуть відповідальність згідно із законом» [1]. Тобто, із зазначеного положення є зрозумілим, що до суб’єктів, які вчинили правопорушення в зазначеній сфері, можуть застосовуватися такі види юридичної відповідальності: цивільна, адміністративна та кримінальна. Далі приділимо окрему увагу кожному із вказаних видів відповідальності. 

1. Характеризуючи перший вид відповідальності, зазначимо, що цивільна відповідальність являється самостійний видом юридичної відповідальності, яка характеризується застосуванням державного примусу до правопорушника на підставі позбавлення особи певних благ або покладає обов’язки майнового характеру. 

2. Адміністративна відповідальність за порушення законодавства у сфері кібербезпеки – це застосування до особи, яка вчинила правопорушення, санкцій, що передбачені в нормах адміністративного права. Відмітимо, що за чинним КУпАП окремо не виділяється розділ, який присвячується правопорушенням у сфері кібербезпеки. Проте, окремі статті таку відповідальність безумовно передбачають (ст. 51-2, ст. 164-9) [2]. 

3. Останнім, «найсуворішим» видом юридичної відповідальності у сфері кібербезпеки України є кримінальна. Кримінальна відповідальність в зазначеній сфері може наступати, якщо особа, яка вчинила злочин, тобто вчинок, здійснення якого тягне за собою куди шкідливі наслідки для іншої особи, суспільства, держави, тощо. Такий вид злочину в розглядуваній сфері називається «кіберзлочин», як його ще називають – комп’ютерний злочин.

Насамкінець, слід вказати, що питання юридичної відповідальності за порушення законодавства в розглядуваній сфері однозначно недостатнім чином врегульовані, що є значним недоліком, який сприяє збільшенню рівня кіберзлочинності в Україні.

Література:

1. Про основні засади забезпечення кібербезпеки України: Закон України від 5 жовтня 2017 року № 2163-VIII (останні зміни: 03.07.2020) / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2017. № 45. Ст. 403.

2. Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон УРСР від 7 грудня 1984 року № 2755-VI (останні зміни: 13.08.2020) / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 1984. додаток до № 51. Ст. 1122.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОВІТРЯНЕ БОМБАРДУВАННЯ РОТТЕРДАМА 14 ТРАВНЯ 1940 РОКУ: ВОЄННИЙ ЗЛОЧИН ЧИ ТРАГІЧНА ПОМИЛКА?
22.08.2020 17:02
АКТ ПОДАТКОВОЇ ПЕРЕВІРКИ В СИСТЕМІ ДОКАЗІВ В ПОДАТКОВИХ СПОРАХ
18.09.2020 12:07
КЛАСИФІКАЦІЯ РІЗНОВИДІВ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРОВАДЖЕННЯ ЯК ФОРМИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ЮРИСДИКЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
18.09.2020 12:01
КОНТРОЛЬ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
18.08.2020 10:01
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:13
СИСТЕМА ДЕРЖАВНИХ СУБ’ЄКТІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СФЕРИ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
16.09.2020 19:12
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТА, ЩО ВЗАЄМОДІЄ З ГРОМАДЯНСЬКИМ СУСПІЛЬСТВОМ
16.09.2020 19:09
ПРЕВЕНТИВНІ ЗАХОДИ В ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
16.09.2020 10:23
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ ПРОБАЦІЇ
14.09.2020 10:16
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ РЕЖИМУ ЗАКОННОСТІ І ПРАВОПОРЯДКУ У ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ
11.09.2020 13:14




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше