:: LEX :: МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АВТОМАТИЗОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ НЕЗАКОННИХ ЗАВОЛОДІНЬ АВТОТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АВТОМАТИЗОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ НЕЗАКОННИХ ЗАВОЛОДІНЬ АВТОТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ
 
20.12.2011 14:46
Автор: Старушкевич Анатолій Володимирович, кандидат юридичних наук, доцент, докторант кафедри криміналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]

Важливим у протидії правоохоронних органів незаконному заволодінню автотранспортними засобами є розробка та впровадження в діяльність державних структур автоматизованих інформаційних систем. Питання розробки та ефективного використання таких систем неодноразово ставилися науковцями, які пропонували шляхи їх вирішення. У зв’язку з цим, в Україні нещодавно успішно розроблено та запроваджено в практичну діяльність автоматизована інформаційна система «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби».

Розроблена автоматизована інформаційно-пошукова система відповідає «Концепції розвитку системи інформаційного забезпечення органів внутрішніх справ України на 1997-2000 роки» та Національній програмі інформатизації України. Вона покликана надати можливості користувачам постійно послуговуватись базами даних. Широке впровадження системи надає органам внутрішніх справ необхідні можливості у протидії незаконному обігу транспортних засобів (Свірін М.О., 2001 р.).

Метою розробки автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» було створення широких можливостей максимального забезпечення матеріальних прав громадян, передбачених розділом 2 Конституції України, впровадження принципово нових можливостей у протидії незаконному ввезенню та легалізації в Україні викрадених за кордоном транспортних засобів, виявлення та знешкодження злочинних транснаціональних угруповань (Кондратьєв Я.Ю., Радецький В.С., 2001 р.).

Зазначена система за низкою своїх показників розроблена на рівні кращих закордонних систем, відповідає міжнародним стандартам та інтегрується з іншими аналогічними системами країн Європи, Азії та Америки. В ній об’єднано сім функціонально пов’язаних між собою автоматизованих інформаційно-пошукових підсистем («Національний банк даних - «Автомобіль»», «Угон», «Угон - СНД», «Документ», «Номерний знак», «Штрафмайданчик», «Пересувний об’єкт»), які реалізують замкнутий цикл діяльності підрозділів органів внутрішніх справ за такою послідовністю: збір, накопичення, систематизація, аналіз інформації по кримінальним базам даних; обробка запитів і видача інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників, транспортні засоби, власниками яких є члени організованих злочинних угруповань, кримінальні авторитети, про викрадені в Україні, країнах СНД та інших країнах світу транспортні засоби, про викрадені і втрачені номерні знаки, реєстраційні документи та посвідчення водія, про знаходження автомототранспортних засобів на штрафмайданчиках; опрацювання та видача статистичної інформації у вигляді звіту чи окремих цифрових даних.

До Інтегрованого національного банку даних мають безпосередній доступ підрозділи ДАІ, оперативних підрозділів органів внутрішніх справ, Національного бюро Інтерполу в Україні, Державної податкової адміністрації, Державної митної служби, Служби безпеки України і т.ін.

Інформацією автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних (ІНБД) про транспортні засоби» можуть користуватися (за відповідними запитами до МВС України) також Прокуратура, зацікавлені міністерства України (Держкомкордон, Держкомстат, МНС, Міноборони, Мінекобезпеки, Мінтранс, Мінюст України), заводи-виробники транспортних засобів та запасних частин, торговельні організації по реалізації автомобілів тощо.

Джерелами первинної інформації (перший рівень), що надсилається щоденно каналами електронної пошти до баз даних Управлінь ДАІ ГУ-УМВС України в областях, є: районні (міжрайонні) реєстраційно-екзаменаційні підрозділи ДАІ; районні відділи (відділення) внутрішніх справ та ДАІ; підрозділи дорожньо-патрульної служби.

В УДАІ (ВДАІ) ГУ-УМВС України в областях (другий рівень) збирається і накопичується інформація з районного рівня, ведуться обласні бази даних транспортних засобів та їх власників, викрадених в Україні та за кордоном транспортних засобів, викрадених чи загублених реєстраційних документів та посвідчень водія, відомостей про дорожньо-транспортні пригоди і порушення Правил дорожнього руху, стан доріг та їх обладнання. Інформація, яка передається до автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних (ІНБД) про транспортні засоби» з обласних баз даних, конвертується у відповідний формат даних ІНБДі, та електронною поштою виділеними каналами зв’язку передається до УДАІ МВС України (державний рівень).

Сервер баз даних УДАІ МВС України взаємодіє з метою передачі та прийому даних з сервером (серверами) Департаменту інформаційних технологій МВС України та Національного центрального бюро Інтерполу в Україні.

Автоматизована інформаційна система «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» в базі даних вміщує інформацію про: 1) автомототранспортні засоби, які пройшли державну реєстрацію у реєстраційних підрозділах ДАІ, та власників цих транспортних засобів; 2) викрадені автомототранспортні засоби як в Україні, так і за її межами; 3) викрадені та втрачені державні номерні знаки; 4) викрадені та втрачені реєстраційні документи та документи водія; 5) автомототранспортні засоби, затримані та доставлені на штраф майданчики (Кондратьєв Я.Ю., Радецький В.С., 2001 р.).

До підсистем автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» відносяться автоматизована інформаційно-пошукова система «Автомобіль».

Автоматизована інформаційно-пошукова система «Автомобіль» - призначена для автоматизації реєстраційної діяльності реєстраційно-екзаменаційних підрозділів ДАІ - державної реєстрації транспортних засобів та обліку їх власників, видачі реєстраційних документів і т.ін.

За результатами роботи міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів ДАІ формується районна картотека транспортних засобів та їх власників (база даних), що зберігається на районному сервері. На ньому також знаходяться дані, необхідні для роботи міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів ДАІ, - довідкова та кримінальна інформація (довідники-класифікатори, бази даних викраденого в Україні, в країнах СНД та інших країнах світу автомототранспорту, викрадених та загублених документів, номерних знаків). Ці кримінальні бази даних автоматично з державного рівня поновлюються (тиражуються) за допомогою реплікаційного серверу УДАІ МВС України.

Центром регіональної корпоративної мережі є локальна обчислювальна мережа УДАІ ГУ-УМВС України в областях. На центральному сервері обласної бази даних зберігаються; обласна картотека зареєстрованих транспортних засобів та їх власників, криміногенні бази даних («Угон», «Угон-СНД та Інтерполу», «Документ», «Номерний знак») (Кондратьєв Я.Ю., Радецький В.С., 2001 р.).

Кримінальні бази даних можуть використовуватися для перевірки транспортних засобів, що реєструються, з метою запобігання реєстрації викрадених транспортних засобів чи їх реєстрації за викраденими документами.

Накопичення інформації про викрадені в Україні транспортні засоби здійснюється в автоматизована інформаційно-пошукова система «Угон». Відомості про викрадення транспортних засобів з регіональних баз даних каналами електронної пошти передаються до автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» державного рівня, поповнюють її базу даних і розповсюджуються в регіони не пізніше ніж через 30 хв з моменту надходження цієї інформації до чергової частини УДАІ ГУ-УМВС України в областях. У разі знаходження викраденого транспортних засобів він знімається з обліку в обласній базі даних і відкоригована інформація каналами електронної пошти передається до автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» та тиражується по обласним кримінальним базам даних.

Накопичення інформації про викрадені в країнах СНД та інших країнах світу транспортні засоби здійснюється автоматизованою інформаційною системою «Угон-СНД та Інтерполу». Джерелом інформації є Департамент інформаційних технологій МВС України, який отримує її за відповідними міжнародними каналами. Тиражування інформації по всім УДАІ ГУ-УМВС України здійснюється аналогічно розповсюдженню даних в автоматизованій інформаційній системі «Угон».

Накопичення інформації про викрадені чи загублені реєстраційні документи, посвідчення водія здійснюється автоматизованою інформаційною системою «Документ», а викрадені чи загублені державні номерні знаки - автоматизованою інформаційною системою «Номерний знак». Джерелом первинної інформації для них є дані чергових частин районних Управлінь та відділів внутрішніх справ (при викраденні) або реєстраційно-екзаменаційні підрозділи ДАІ (при втраті). Поповнення обласного банку даних та Інтегрованого національного банку даних ДАІ державного рівня здійснюється також через канали електронної пошти.

Накопичення інформації про транспортні засоби, що затримані на арештмайданчиках як безхазяйні, за підозрою у підробці номерних агрегатів (двигуна, кузова, шасі, рами), реєстраційних документів чи номерних знаків, за грубі порушення Правил дорожнього руху чи за невідповідність технічного стану автомобіля чинним в Україні нормам здійснюється автоматизованою інформаційною системою «Штрафмайданчик».

Для здійснення зв’язку та з метою отримання за запитами інформації з автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» стосовно патрульного автомобіля чи стаціонарного поста ДАІ каналами зв’язку функціонує автоматизована-інформаційна система «Пересувний об’єкт - 2». Основним її призначенням є оперативна перевірка інспектором ДАІ транспортного засобу безпосередньо на дорозі за наявними в «Інтегрованому національному банку даних про транспортні засоби» базами даних («Національний банк даних - «Автомобіль», «Угон», «Угон-СНД», «Документ», «Номерний знак»). Патрульний автомобіль ДАІ чи стаціонарний пост ДАІ оснащені мобільним телефоном з клавіатурою, яка дає можливість протягом 10-30 секунд отримати необхідну інформацію. Після обробки запиту по базам даних «Інтегрованого національного банку даних про транспортні засоби» відповідь на запит передається у зворотному напрямі до патрульного автомобіля ДАІ (стаціонарного поста ДАІ) (Петров С.Є., 2009 р.).

Кожен запит до автоматизованої інформаційної системи «Інтегрований національний банк даних про транспортні засоби» автоматично фіксується у відповідному файлі бази даних із зазначенням тексту запиту, дати і часу його надходження, інформації щодо ініціатора запиту, що уможливлює контроль використання службової інформації.

З допомогою підсистем автоматизованої інформаційно-пошукової системи «Національний банк даних - «Автомобіль», «Угон», «Угон-СНД» співробітниками оперативних підрозділів органів внутрішніх справ України за останні роки викрито кілька злочинних угруповань, діяльність яких щодо незаконного обігу автотранспортних засобів мала транснаціональний характер.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ (ПРОФІЛЬ) ЗЛОЧИНЦЯ: ПОНЯТТЯ, СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ, ЙОГО ЗМІСТ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ
30.11.2011 14:07
ПОНЯТТЯ ЗЛОЧИННИХ ГРУП ТА ЇХ КРИМІНАЛІСТИЧНІ ТИПИ
30.11.2011 13:55
НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАПОБІГАННЯ ЗЛОЧИННИМ ПОРУШЕННЯМ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ПАСАЖИРСЬКОМУ АВТОТРАНСПОРТІ
24.11.2011 15:23
МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КОМПЛЕКСНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ НЕЗАКОННИХ ЗАВОЛОДІННЯ ТАКИМИ ЗАСОБАМИ
20.12.2011 14:54
ОГЛЯД МІСЦЯ ПОДІЇ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗҐВАЛТУВАННЯ МАЛОЛІТНІХ
20.12.2011 14:43
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ДОПИТУ МАЛОЛІТНІХ ПОТЕРПІЛИХ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗГВАЛТУВАНЬ
20.12.2011 14:41
СТАНОВЛЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ПРО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ВЛАСНІСТЬ
20.12.2011 14:38
КРИМІНОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗЛОЧИННИХ ПОРУШЕНЬ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА КОМП'ЮТЕРНЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
20.12.2011 14:35
НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПОДІЙ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРТИЗИ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ПОКРИТТІВ
20.12.2011 14:22
ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПОДІЙ МОЖЛИВОСТЕЙ ЕКСПЕРТИЗИ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ ТА ПОКРИТТІВ
20.12.2011 14:20




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше