:: LEX :: КІЛЬКІСНО-ЯКІСНІ ПОКАЗНИКИ ЗЛОЧИННИХ ПОРУШЕНЬ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ПАСАЖИРСЬКОМУ АВТОТРАНСПОРТІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 34)

Термін подання матеріалів

14 липня 2021

До початку конференції залишилось днів 26


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КІЛЬКІСНО-ЯКІСНІ ПОКАЗНИКИ ЗЛОЧИННИХ ПОРУШЕНЬ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА ПАСАЖИРСЬКОМУ АВТОТРАНСПОРТІ
 
03.02.2012 22:41
Автор: Піддубна Аліна Валентинівна, ад’юнкт кафедри кримінального права та кримінології Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]

Одним з елементів кримінологічної характеристики злочинних порушень правил безпеки дорожнього руху та експлуатації на пасажирському автотранспорті виступає кількісно-якісний показник цих злочинів, а саме: рівень, інтенсивність, структура, динаміка, географія, латентність. У період за 2008 – 2011 роки в Україні здійснено більше тисячі ДТП за участю пасажирського автотранспорту зі смертельними наслідками. З вини водіїв автобусів та мікроавтобусів у 2010 році сталося 4677 ДТП, у яких загинуло 130 і травмовано 1162 особи. Поява в останні роки на ринку транспортних послуг майже 15 тис. перевізників, які не мають профільної освіти та досвіду організації перевезень суттєво погіршує стан безпеки на дорогах. 

Узагальнені дані Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем МВС України  свідчать, що за період з 2008 по 2011 рік в Україні за участю 36347 автобусів та мікроавтобусів сталося 35313 ДТП, з вини їх водіїв 18143, тобто 52% ДТП відбувається у результаті порушень правил безпеки дорожнього руху та експлуатації на пасажирському автотранспорті з вини самих водіїв автобусів та мікроавтобусів. 

Обчислюючи коефіцієнт інтенсивності вказаних порушень в Україні у 2008 році на 100 тис. населення, коли сукупна кількість населення у цьому році складала 46160 тис., вчинено 10913 ДТП, отримуємо 23,6. Виходячи з даних 2010 року, коли кількість населення – 45962,9 тис., а кількість ДТП за участю водіїв пасажирського автотранспорту – 9096, маємо 19,8. Відповідно у 2011 році в країні коефіцієнт злочинних порушень правил безпеки дорожнього руху та експлуатації на пасажирському автотранспорті з врахуванням того, що кількість населення країни (станом на 1 серпня 2011 року) становить 45670 тис. осіб, а кількість ДТП – 6354, становить вже 14. Однак, для реального уявлення про інтенсивність цих порушень, необхідно розглянути значення коефіцієнта інтенсивності на прикладі групи регіонів країни. Зокрема, у Дніпропетровській області коефіцієнт інтенсивності досліджуваних деліктів на 100 тис. населення у 2010 році дорівнює 2,8; у Львівській – 3,3; Полтавській – 7,3; Чернігівській – 9,9; в АР Крим – 1,5, хоча по кількості ДТП за участю водіїв автобусів та мікроавтобусів ситуація виглядає по іншому: у Дніпропетровській області – 93,  Львівській – 85, Полтавській – 110, Чернігівській – 110, в АР Крим – 36.

Аналізуючи статистику показників обліку ДТП останніх років, слід зазначити, що найчастіше порушення правил безпеки дорожнього руху водіями пасажирського автотранспорту дорожньо-транспортні пригоди відбувають у результаті перевищення встановленої швидкості руху (13,99 %) або в неправильному її виборі (44,94 %), виїзду на зустрічну смугу (11,15 %), порушення правил переїзду перехресть або зупинок громадського автотранспорту (15,87 %), правил обгону (5,25 %), керування у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння (6,72 %), перевтома, сон за кермом (0,72 %) та порушення правил перевезення пасажирів (1,41 %).

Більшість ДТП відбувається у результаті експлуатації транспортного засобу з несправною гальмовою системою (46,75 %), заклинюванні або відриву коліс (22,30 %), експлуатації транспортного засобу з несправним рульовим керуванням (16,1 %), розриву, зносу протекторів шин (14,86 %).

Аналіз організації діяльності пасажирського автотранспорту в Україні за останні 5 років показав, що кількість пасажирських автоперевізників та одиниць пасажирського автотранспорту (автобусів, мікроавтобусів) знаходиться на відносно стабільному рівні і складає в середньому 12,5 тис. пасажирських автоперевізників та близько 100 тис. одиниць автотранспорту. Однак, статистичні данні ЦБДР та АС МВС України вказують на достатню кількість ДТП зі смертельними наслідками та збільшення дорожньо-транспортних пригод за участю автобусів та мікроавтобусів з тяжкими наслідками – у 2010 році в України зареєстровано 503, 9 місяців 2011 року – 614 таких ДТП.

Дослідження показників аварійності на пасажирському автотранспорті за днями тижня свідчить, що критичного стану вона досягає у середу – приблизно 18 % ДТП. Переважна більшість авто пригод вчинюється водіями автобусів та мікроавтобусів у період з 15 до 20 години (34,3 % ), а найбільша їх кількість – з 16 до 17 години. Результати аналізу статистичних показників 2006–2011 років демонструють збільшення дорожньо-транспортних пригод у період з липня по жовтень місяць кожного року. На ці місяці припадає більше половини (60 %) всіх аварій на пасажирському автотранспорті. 

В окремих регіонах спостерігається зростання ДТП з вини та за участю водіїв автобусів усіх форм власності. Так, у місті Києві, станом на 2010 рік, 10440 автобусів та мікроавтобусів, у Львівській – 3907, а порушень правил безпеки дорожнього руху та експлуатації на пасажирському автотранспорті відповідно 69 (20 зі смертельними наслідками) та 1383 (69). 

Такому стану сприяє низька дисципліна водіїв пасажирського автотранспорту, формальне ставлення до безпеки руху та експлуатації пасажирського автотранспорту самих автоперевізників та ігнорування окремими керівниками У(В)ДАІ ГУМВС, УМВС вимог МВС та УДАІ щодо організації та проведення запобіжних заходів на пасажирському автотранспорті, у тому числі щодо ефективності перевірок пасажирських автоперевізників, контролю за технічним станом транспортних засобів, що використовуються для перевезення пасажирів, а також посилення адміністративного впливу на порушників законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та жорстокого реагування в цілому.




e-mail: А06052003@i.ua
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ЗЛОЧИНАМ ТА ПРАВОПОРУШЕННЯМ, ПОВ’ЯЗАНИМ З ОРГАНІЗАЦІЄЮ ТА ПРОВЕДЕННЯМ МАСОВИХ ЗАХОДІВ ТА АКЦІЙ
30.01.2012 20:36
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СУДОВОЇ ФОТОГРАФІЇ ПРИ ОГЛЯДІ МІСЦЬ ПОДІЙ ПО КРИМІНАЛЬНИХ СПРАВАХ ПРО ЕКОЛОГІЧНІ ЗЛОЧИНИ
29.02.2012 05:48
ЗАКОНОДАВСТВО КРАЇН СНД ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕЗАКОННЕ ВІДТВОРЕННЯ ТА РОЗПОВСЮДЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ І БАЗ ДАНИХ
29.02.2012 05:44
СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВА ОБУМОВЛЕНІСТЬ НЕЗАКОННОГО ВІДТВОРЕННЯ ТА РОЗПОВСЮДЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ І БАЗ ДАНИХ
29.02.2012 05:41
ВИЯВЛЕННЯ ТА ВИЛУЧЕННЯ ОКРЕМИХ СЛІДІВ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ СЕКСУАЛЬНИХ УБИВСТВ
29.02.2012 05:38
ОКРЕМІ ОСОБЛИВОСТІ ВИЯВЛЕННЯ ТА ВИЛУЧЕННЯ МІКРОСЛІДІВ ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ СЕКСУАЛЬНИХ УБИВСТВ
29.02.2012 05:36
ПІДГОТОВКА ДО ОГЛЯДУ МІСЦЯ ПОДІЇ, ПІД ЧАС РОЗСЛІДУВАННЯ ЗЛОЧИНІВ ПРОТИ ДОВКІЛЛЯ, ВЧИНЕНИХ ШЛЯХОМ ЗАБРУДНЕННЯ ВОДОЙМ
29.02.2012 05:34
ОКРЕМІ ОСОБЛИВОСТІ ОГЛЯДУ МІСЦЯ ПОДІЇ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗЛОЧИНІВ ПРОТИ ДОВКІЛЛЯ, ВЧИНЕНИХ ШЛЯХОМ ЗАБРУДНЕННЯ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ
29.02.2012 05:31
РОЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО АСПЕКТУ У ВИКОНАННІ ПОКАРАНЬ ЩОДО ЗАСУДЖЕНИХ НЕПОВНОЛІТНІХ
28.02.2012 07:58
ВЗАЄМОДІЯ СЛІДЧОГО ТА СПЕЦІАЛІСТА (ПРИНЦИП ОРГАНІЗАЦІЇ РОЗСЛІДУВАННЯ)
21.02.2012 12:03




© 2006-2021 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше