:: LEX :: ФІНАНСУВАННЯ ВИДАТКІВ ЯК СКЛАДОВА ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ФІНАНСУВАННЯ ВИДАТКІВ ЯК СКЛАДОВА ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВИ
 
10.11.2007 14:12
Автор: Монаєнко Антон Олексійович, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри конституційного та адміністративного права Інституту права Гуманітараного університету «Запорізький інститут державного та муніципального управління»
[Фінансове право. Банківське право]
Фінансова діяльність є впливом держави на процес формування, розподілу й використання централізованих і децентралізованих фондів. Діяльність держави і муніципальних органів у галузі фінансів базується на певних правових засадах і принципах. Фінансова діяльність держави та органів місцевого самоврядування передбачає такі завдання: формування публічних державних і муніципальних централізованих і де централізованих фондів, розподіл публічних державних і муніципальних ресурсів, використання публічних державних і муніципальних ресурсів, державний і муніципальний контроль за фінансовою діяльністю усіх субєктів грошово-кредитних відносин, емісія грошових знаків.
Л.К. Воронова вважає, що існують загальні способи, які державі та органам місцевого самоврядування необхідно застосовувати для формування публічних централізованих фондів коштів - бюджетів, з яких, згідно з відповідними актами про бюджет, будуть покриватися видатки, що супроводжують їх функціонування. Ці загальні способи зводяться до застосування [1]:
- імперативного методу, коли держава й органи місцевого самоврядування виражають вольові бажання, обов'язкові для всіх юридичних і фізичних осіб у процесі фінансової діяльності;
- рекомендаційного методу, заснованого на імперативному, коли держава або орган місцевого самоврядування не наказують, а радять виконувати ті чи інші дії. Тобто на першому плані імперативний метод, що випливає із законодавства, а за відсутності норми закону органи місцевого самоврядування можуть зробити це самі, прийнявши свої нормативно-правові приписи.
У фінансовій діяльності може застосовуватися і колегіальний метод, коли уповноважені державою й органами місцевого самоврядування на здійснення фінансової діяльності суб'єкти спільно вирішують ці питання.
До спеціальних методів фінансової діяльності держави і органів місцевого самоврядування належать: формування публічних централізованих і децентралізованих фондів коштів; розподіл фінансових ресурсів, які створюють публічні фонди коштів; використання цих ресурсів при фінансуванні видатків, що супроводжують кожну дію органів держави та органів міс¬цевого самоврядування [2].
Фінансування державних видатків - це заснований на правових нормах плановий, цільовий, безповоротний і безвідплатний відпуск коштів, що здійснюється з урахуванням оптимального об'єднання власних, кредитних і бюджетних джерел фінансування в міру здійснення плану використання коштів для виконання державних функцій з дотриманням режиму економії та при постійному контролі. Фінансування є безповоротним і безвідплатним відпуском коштів. Він здійснюється з різних джерел: бюджетів різних рівнів - від Державного до сільського, позабюджетних цільових фондів, власних кош¬тів державних і муніципальних підприємств. Залежно від джерел фінансування можна виділити три його види: бюджетне, самофінансування, кредитування [1].
Загальними принципами фінансування є: цілеспрямованість; фінансування в міру виконання робіт і послуг; дотримання фінансової дисципліни.
Одним з основних важелів здійснення державної політики у сфері наукової та науково-технічної діяльності є бюджетне фінансування. Держава забезпечує бюджетне фінансування наукової та науково-технічної діяльності (крім видатків на оборону) у розмірі не менше ніж 1,7 % валового внутрішнього продукту України. Видатки на наукову і науково-технічну діяльність є захищеними статтями видатків Державного бюджету України.
На нашу думку, бюджетне фінансування є безповоротним безвідплатним відпуском коштів з Державного та місцевих бюджетів на виконання загальнодержавних функцій, функцій місцевого самоврядування та забезпечення функціонування бюджетних установ та організацій.
Бюджетне фінансування базується на загальних принципах фінансування, але має і свої специфічні особливості, а саме:
- кошти на покриття видатків відпускаються тільки з одного бюджету за підпорядкованістю підприємства, установи чи організації (тобто з Державного, обласного, районного, міського, сільського або селищного). Виняток становить фінансування загальнодержавних заходів - боротьба з епідеміями, епізоотіями, ліквідація втрат від катастроф та стихійного лиха тощо;
- фінансування бюджетних установ здійснюється на основі економічно і науково обґрунтованих нормативів, що встановлюються для кожної сфери діяльності держави.
Бюджетне фінансування наукових досліджень в Україні здійснюється шляхом базового (бюджетно-кошторисного як видатків наукової установи, так і видатків установи на виконання державного замовлення) та програмно-цільового фінансування (державний контракт та державна програма шляхом застосування договірної форми фінансування). Бюджетне фінансування освіти здійснюється шляхом бюджетно-кошторисного фінансування.

Література:
1. Воронова Л.К. Фінансове право України: Підручник. - К.: Прецедент: Моя книга, 2006. - 448 с.
2. Пацуркивский П.С. Основной вопрос науки финансового права: поиск современного решения // Финансовое право. – 2004. – № 2. – С. 19.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ
27.11.2007 08:08
ЩОДО ПИТАННЯ ПРО ПРАВОВУ ПРИРОДУ ВАЛЮТНОЇ ОПЕРАЦІЇ
08.12.2007 13:37
МІСЦЕ ФІНАНСОВО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У СУЧАСНІЙ ЮРИДИЧНІЙ НАУЦІ
06.12.2007 22:32




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше