:: LEX :: ОБ’ЄДНАННЯ «СИНІЙ ВЕРШНИК»: ФОРМУВАННЯ ТА ВПЛИВ НА МИСТЕЦТВО НІМЕЧЧИНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОБ’ЄДНАННЯ «СИНІЙ ВЕРШНИК»: ФОРМУВАННЯ ТА ВПЛИВ НА МИСТЕЦТВО НІМЕЧЧИНИ
 
14.05.2022 01:18
Автор: Дзюра Юлія Сергіївна, магістр, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
[Секція 9. Історія країн світу та міжнародні відносини]

Буремне ХХ століття стало переломним для людства: технічний прогрес, зростання темпу життя, революції, дві світових війни та зміни людської сводомості, що відбились у створенні та розвитку мистецтва. Творче об’єднання «Синій Вершник» або Der Blaue Reiter, що було засновано в Мюнхені, (Німеччина) кинуло відповідь традиційним формам та методам мистецтва. Їх місія стала глибшою, ніж просто зображення навколишнього світу на полотні –вони досліджували взаємозв’язки між мистецтвом, музикою, кольором та спіритуалізмом. Незважаючи на те, що група проіснувала недовго, її мистецтво та ідеї сприяли розвитку світового експресіонізму.

Заснування угрупування відбулось у 1911 році. Серед найвідоміших імен групи були Василь Кандинський та Франц Марк, що стали ядром формування загального сприйняття творчого обєднання. Серед інших митців – Олексій фон Явленський, Габріель Мюнтер, Маріанна фон Верефкін, Август Маке та Пауль Клее. Вони сформували групу, відкидаючи іншу німецьку мистецьку течію – Нову асоціацію художників Мюнхена [2, 25]. Учасники Синього Вершника прагнули створити нову хвилю сучасного мистецтва, яка стала б незалежною від традиційного та конформістського мистецтва їх попередників. Їх метою стало створення мистецтва, яке виражало б емоції, а не зображувало схематичні сцени. Хоча кожен окремий художник по-різному підходив до предмету та техніки, усі вони розділяли ідеї створення мистецтва як зв’язку з духовним через призму кольору.

Картина «Синій Вершник» Василя Кандинського стала не тільки основою для назви групи – вона мала глибокий символізм. Вершник символізував перехід від фізичного світу до духовного. Витоки цієї ідеї сягають середньовічних воїнів і лицарів, таких як Святий Георгій. Історія про святого Георгія, що вбив дракона, відіграє велику роль у ранніх творах Кандинського [1, 59]. Для них це означало смерть старого і народження початку. Вершник є носієм божественного пробудження і відродження мистецтва.

Знаковою подією для групи стало видання альманаху «Blaue Reiter». Група опублікувала лише одну частину книги, оскільки Перша світова війна перервала їх плани.  Альманах містив не лише картини групи та інших художників, таких як Пабло Пікассо, Вінсента Ван Гога та Анрі Матісса – у видання було включено есеї та ноти Арнольда Шенберга та Олександра Скрябіна [2, 71].

Різноманітність видання вражала: у нього увійшли зображення середньовічних, ренесансних, народних та неєвропейських творів мистецтва (африканські статуї, азіатські малюнки тушшю, народне мистецтво та баварські картини зі скла). Проста абстракція форм і предметів спонукала членів групи створювати образи, які все більше відхилялися від світу природи. Важливо сказати, що збірник не просто демонстрував нове мистецтво, а й показав, що вся творчість може існувати одночасно в одному просторі [2, 73]. 

Колір відіграв одну із найголовніших ролей у творчості Синього Вершника. Колір розсунув межі експресіонізму, оскільки художники використовували його, щоб показати найпотаємніші духовні почуття, які вони відчували під час малювання. Використання кольорів стало більш вільним і менш підвладним тьмяності реальності. Це розсувало зовнішні межі того, що вважалося придатним для традиційного живопису. Також, колір мав важливе значення для Кандинського, який використовував його в поєднанні з вираженням емоцій за допомогою звуку.

Початок Першої світової війни був фактично кінцем групи. Війна охопила Європу та членів творчого об’єднання. Російських учасників групи, включаючи Василя Кандинського, Олексія фон Явленського та Маріанну фон Верефкін, повернули до Росії через їх національність. Франца Марка та Августа Маке призвали на війну, де, на жаль, обидва були вбиті.

Пізніше Явленський переїхав до Швейцарії і в 1924 році створив групу Die Blaue Vier (Синя четвірка), до якої увійшли Пауль Клее, Ліонель Файнінгер і Василь Кандинський [3, 95]. 

Під час Другої світової війни сучасне мистецтво стало мішенню нацистського режиму в 1930-40-х роках, де воно вважалося дегенеративним і визнано образою режиму. У цей час Габріель Мюнтер продовжувала створювати сучасне мистецтво, незважаючи на те, що вона зіткнулась із негативною реакцією та обмеженнями. У той час як нацисти намагалися конфіскувати твори мистецтва, вона сховала свої картини, картини Кандинського та інших членів Синього Вершника у своєму будинку в Мурнау. Під час нацистського режиму, картини Явленського, Клее та інших членів групи були вилучені й розміщені на виставці «Дегенеративне мистецтво» у 1937 році [1, 185].

Отже, творче угрупування «Синій Вершник», що існувало у 1911-1914 рр. зробили великий внесок у мистецтво не лише своїми картинами. Їх сприйняття  творчої дійсності було новаторським підходом до сприйняття навколишнього світу. Більшість митців та народні майстрів, чиє мистецтво в той час називали б «примітивним», надихали їх. Вони намагались показати, що у творчості є місце для всіх видів мистецтва і вони впливають один на одного.

Література

1. Альтхаус К., Хоберг А., Автономова Н. Кандинский и «Синий всадник» / К. Альтхаус, А. Хоберг, Н. Автономова. – М.: Министерство культуры Российской Федерации, Издательство Государственного музея изобразительных искусств имени А. С. Пушкина, СканРус, 2013. – 160 с.

2. Синий всадник / Под редакцией В. Кандинского и  Ф. Марка.

Перевод, комментарии и статьи З. С. Пышновской. – М.: Изобраз. искусство, 1996. – 192 с.

3. Hollmann Eckhard The Blue Rider / Eckhard Hollmann. – London: Prestel, 2011. – 192 p.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
GENESIS OF INTERACTION IN THE CONCEPTS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT
11.05.2022 21:02




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше