:: LEX :: ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ НАДАННЯ ПОСЛУГ МОБІЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ В УКРАЇНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 7


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ НАДАННЯ ПОСЛУГ МОБІЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ В УКРАЇНІ
 
02.10.2013 22:22
Автор: Смертенюк Денис Володимирович, студент Маріупольського державного університету
[Секція 9. Господарське право. Господарське процесуальне право]

За сучасних умов стрімкого розвитку технологій передачі інформації, а на сам перед мобільного зв’язку, постає важливе питання що до регулювання конкурентних відносин в даному секторі надання послуг. Створюються умови для комерційного змагання між мобільними операторами з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими операторами, внаслідок чого споживачі мають можливість вибирати між кількома постачальниками послуг зв’язку, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови надання таких послуг на всьому ринку.

Метою дослідження стала оцінка зловживання операторами зв’язку монопольним становищем на ринку та державна політика боротьби з зловживаннями.

Стаття 29 Господарського кодексу України поміж іншим вбачає зловживання монопольним становищем у встановленні монопольно високих або монопольно низьких цін (тарифів) на свої товари, що призводить до порушення прав споживачів або обмежує права окремих споживачів.

23 листопада 2006 року в Антимонопольному комітеті України відбувся «круглий стіл» з питань конкурентної політики на ринку мобільного зв’язку по питанню збереження абонентських номерів при зміні оператора. В обговоренні взяли участь представники Національної комісії з регулювання зв’язку,  «Насамперед це питання потребує законодавчого врегулювання для забезпечення можливості споживачам, не втрачаючи телефонного номера, обрати більш привабливого оператора. Потрібно врахувати досвід європейських країн, зважити на сучасні економічні умови, - наголошує Голова Комітету Олексій Костусєв. – Це сприятиме посиленню конкуренції між операторами в боротьбі за абонентів, а відтак спонукатиме компанії до підвищення якості своїх послуг та зниження тарифів». 

На сьогоднішній день кількість мобільних SIM-карт в Україні перевищує чисельність населення, тому з цілковитою впевненістю можна стверджувати, що період боротьби мобільних операторів за клієнтів добігає кінця. Тепер українські гравці GSM-ринку переключають свою увагу на одержання прибутку від вже існуючих клієнтів, пропонуючи їм нові продукти і послуги. Найбільші оператори мобільного зв'язку – Київстар і МТС, послугами яких користуються 80% загального числа GSM-абонентів, згодні, що в питаннях освоєння і проникнення, ринок знаходиться на порозі зрілості. Вже зараз вони готуються до переходу від орієнтації на клієнта до завоювання ринку новими послугами.

Проте, конкуренти «Київстара» та «МТС» вважають, що, сектор мобільного зв’язку ще недостатньо насичений. Багато експертів сходяться в тому, що реальне завоювання мобільного ринку, тобто кількість одиничних користувачів, складає близько 60%. Інші 40% - це клієнти мобільних операторів, що володіють декількома SIM-картами. Використання двох SIM-карт стало причиною падіння рівня середнього прибутку на користувача, тому що відбувається обмін клієнтами між операторами. Хоча малі мобільні гравці LIFE і BEELINE проводять агресивну цінову політику аби залучити нових клієнтів, цінової війни не відбулося. [3; с. 12]

Зловживання монопольним становищем українських операторів вриажається в першу чергу в встановленні плати за з’єднання. У листопаді 2005 року Антимонопольний комітет рекомендував двом лідерам мобільного зв`язку України – МТС та "Київстар" - до 4 грудня 2005 року розглянути рекомендації комітету про можливе скасування плати за з`єднання при дзвінках мобільних абонентів, або обґрунтувати її необхідність. 15 грудня 2005 року Антимонопольний комітет України порушив справу за ознаками зловживання ЗАТ “Київстар Дж. Ес. Ем.“ монопольним становищем на ринку мобільного зв’язку.

В 2013 році  «Києвстар» знов може зацікавити Антимонопольний комітет агресивною ціновою політикою що до тарифів на мобільний інтернет. У разі виявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі наслідків такого порушення, органи Антимонопольного комітету України приймуть розпорядження про початок розгляду справи.

Виконуючи рекомендації Антимонопольного комітету України, «МТС» повідомило про впровадження тарифу без плати за з’єднання для абонентів передплаченої послуги. Новий тариф ввели в дію 15 січня 2007 року. Таким чином, компанія «МТС» забезпечила споживачам можливість вільно обирати тарифи з платою за з’єднання чи без, і уникла відповідальності за порушення антимонопольного законодавства. [3; с.14]

У підсумку слід зазначити, що державне регулювання конкурентних відносин, і контроль за зловживанням монопольним становищем в галузі мобільного зв’язку дає позитивні результати і сприяє розвитку здорової конкуренції на цьому ринку, що в свою чергу позитивно відображається на рості даного економічного сектору.

Завдяки заходам щодо демонополiзацiї економiки, створенню системи захисту конкуренцiї в пiдприємницькiй дiяльностi частка монопольного сектору в економiцi країни помiтно знизилася.




Література:

1. Закон України  “Про захист економічної конкуренції” від 11 січня 2001 року N 2210-III. Редакція станом на 11.08.2013р.// Відомості Верховної Ради України. -2001, -№12. Ст. 64.

2. Робинсон Дж. Экономическая теория несовершенной конкуренции. - М.: Прогресс, 1986. 312с.

3. Сем Джеремі, регіональний редактор Oxford Business Group Підсумки року-2006 для мобільного зв’язку // “Економічна правда”, 31.01.2007, http://www.epravda.com.ua



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ РИНКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
02.10.2013 22:10
ПРАВОВІ ОСНОВИ ДІЯЛЬНОСТІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
02.10.2013 21:07
ПРАВОВАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ДОГОВОРА ПОСТАВКИ СОГЛАСНО ГРАЖДАНСКОМУ И ХОЗЯЙСТВЕННОМУ КОДЕКСАМ УКРАИНЫ
02.10.2013 21:00




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше