:: LEX :: ЗАГРОЗИ ТА НЕБЕЗПЕКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ОПЕРАТИВНО-СЛУЖБОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ І ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД, ШЛЯХИ ЇХ УСУНЕННЯ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 14


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗАГРОЗИ ТА НЕБЕЗПЕКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ОПЕРАТИВНО-СЛУЖБОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ І ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД, ШЛЯХИ ЇХ УСУНЕННЯ
 
16.11.2022 18:05
Автор: Буличев Андрій Олегович, кандидат юридичних наук, начальник відділу Державного науково-дослідного інституту МВС України; Грущенко Олена Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економічної безпеки та фінансових розслідувань Національної академії внутрішніх справ; Буличева Наталія Анатоліївна , кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри приватного права Київського університету імені Бориса Грінченка
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

ORCID: 0000-0003-2734-7066 (Буличев А.О.)

ORCID: 0000-0001-8167-0214 (Грущенко О.А.)

ORCID: 0000-0002-7902-6646 (Буличева Н.А.)

Більшість цивілізованих держав не могла уявити, що у XXI сторіччі знову постане загроза воєнної ескалації світового масштабу. Після II світової війни, здається, прийняли всі заходи для запобігання, щоб «ніколи знову»… Проте міжнародні організації та «лояльність» деяких європейських лідерів допустили загострення ситуації та розростання збройної агресії РФ до можливої ядерної загрози всьому світу [1].

Актуальність сучасних викликів та загроз, насамперед таких, як військова агресія та анексія окремих територій, озброєні чи неозброєні провокації, міжнародний тероризм, транскордонна організована злочинність, незаконна міграція та торгівля людьми, контрабандна діяльність та наркотрафік, спонукають державні установи до пошуку консолідованих заходів щодо забезпечення захисту національних інтересів у сфері безпеки державного кордону. 

Сучасний стан сфери безпеки державного кордону приховує у собі безліч загроз, що впливають на діяльність прикордонної служби як усередині, так із зовні [5]. 

В результаті дослідження оперативно-службової діяльності Державної прикордонної служби України під час війни, та прогнозуючі ситуацію у після воєнний період, ми з’ясували, які саме загрози та небезпеки впливають або можуть вплинути на діяльність Державної прикордонної служби України, а саме:

– продовження бойових дій та невизначеність терміну їх завершення, що ускладнює виконання поставлених оперативно службових завдань; 

– дестабілізація економічної ситуації в країні: інфляційні процеси, нестабільність валютно-грошової політики, зміна тарифів на енергоносії, зниження рівня життя, поглиблення диференціації населення у доходах, викликаного повномасштабним вторгнення Росії;

– активізація на тимчасово окупованих територіях України діяльності організованих злочинних груп з представників силових структур РФ, криміналітету та місцевих колаборантів, що спричиняє збільшення рівня транскордонної злочинності, мінімізацію стримуючого значення державних кордонів, переміщення злочинців і їхніх жертв, насильницьке вивезення цивільного населення на територію агресора;

– вимушена масова міграція, пов’язана в бойовими діями у державі;

– недосконала взаємодія суб’єктів, що забезпечують охорону державного кордону, в умовах підвищеної завантаженості пунктів пропуску через державний кордон транспорту та громадян;

– застарілість, протиріччя або неузгодженість окремих законів та підзаконних актів між собою з урахуванням введеної Моделі інтегрованого управління кордонами на виконання національних зобов’язань з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, орієнтацією на стандарти Європейського Союзу в управлінні кордонами;

– низька підготовленість кадрів, неукомплектованість підрозділів та плинність кваліфікованих спеціалістів, відсутність практичного досвіду функціонування в умовах війни суб’єктів, що забезпечують охорону державного кордону;

– обмеженість фінансових, матеріально-технічних ресурсів; відсутність нових зразків техніки та засобів охорони державного кордону й прикордонного контролю; 

– відсутність або низька якість дорожніх шляхів, інфраструктури.

Як показує практика та проведені дослідження, для ефективного функціонування органів охорони державного кордону, подолання зазначених небезпек та ризиків та з метою розв’язання проблем, що впливають на оперативно-службову діяльність Державної прикордонної служби України у воєнний та післявоєнний, необхідно запровадити комплекс організаційно-правових заходів, а саме:

– удосконалити концептуальні та доктринальні засади, переглянути стратегічні документи, зокрема, оновити Стратегію інтегрованого управління кордонами на період до 2025 року [4] та розробити новий План заходів на 2023-2025 роки щодо реалізації цієї Стратегії з урахуванням нових викликів воєнного та післявоєнного періоду;

– ввести тлумачення понять «інтегрованого управління кордонами» та «прикордонна безпека» у Закони України «Про державний кордон України» [2] та «Про Державну прикордонну службу» [3] та внести відповідні зміни, доповнивши статтю 27 «Охорона державного кордону України Державною прикордонною службою України і Збройними Силами України» та статтю 271 «Взаємодія в охороні державного кордону» розділу IV «Охорона державного кордону України» Закону України «Про державний кордон України»; статтю 2 «Основні функції Державної прикордонної служби України», статтю 19 «Обов’язки Державної прикордонної служби України» та статтю 20 «Права Державної прикордонної служби України» Закону України «Про Державну прикордонну службу», а також у Положення про Адміністрацію Держприкордонслужби України, Положення про орган охорони державного кордону Державної прикордонної служби України;

– реалізувати намір щодо укладення міжурядової угоди про повноцінний спільний прикордонно-митний контроль на всіх суміжних автомобільних пунктах пропуску між Україною та Польщею, узгоджений попередніми домовленостями президентів обох країн, досягнутих у травні 2022 року, а саме: створити робочу групу у складі усіх зацікавлених ЦОВВ по її підготовці та підписанню, що буде сприяти суттєвому скороченню черги на найбільш завантаженому кордоні нашої держави;

– виробити правові, організаційні та фінансові інструменти інтегрованого управління кордонами, які дозволятимуть адаптуватися до постійної дії загроз національній безпеці, які усунути повністю неможливо, - такий підхід передбачає посилення національної стійкості;

– удосконалити механізм управління, координації взаємодії задіяних суб’єктів під час забезпечення охорони державного кордону, а також їх підтримки та сприяння у складних ситуаціях;

– удосконалити бюджетну політику у сфері охорони державного кордону шляхом раціонального розподілу видатків на розвиток, службово-бойову підготовку і оперативну діяльність відповідно до найкращих практик держав - членів НАТО.

Література:

1. Орел Л.В., Буличев А.О., Орєхов О.І. Земля як особливий об’єкт цивільних відносин. Наука і правоохорона. 2022. № 3. URL: https://dndi.mvs.gov.ua/

2. Про державний кордон України: Закон України від 4 листопада 1991 року № 1777-XII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1777-12#Text

3. Про Державну прикордонну службу: Закон України від 3 квітня 2003 року № 661-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/661-15#Text

4. Про схвалення Стратегії інтегрованого управління кордонами на період до 2025 року: розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 687-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-2019-%D1%80#Text

5. Цевельов О.Є. Умови та фактори, що впливають на стан безпеки державного кордону України. Електронний журнал «Державне управління: удосконалення та розвиток». 2016. № 9. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1072



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ В ОКРЕМИХ КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ У РОЗГЯДІ СПРАВ ЗА УЧАСТЮ ІНОЗЕМЦІВ
27.10.2022 09:42
ДОТРИМАННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ В УМОВАХ ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ / OBSERVANCE OF HUMAN RIGHTS IN THE CONDITIONS OF ARMED AGGRESSION OF THE RUSSIAN FEDERATION AGAINST UKRAINE
18.11.2022 09:07
ІНСТИТУТ КОНТРАСИГНУВАННЯ ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ СТРИМУВАНЬ І ПРОТИВАГ: КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ
18.11.2022 08:44
ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК ПРИНЦИП ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
18.11.2022 08:35
ЛОГІСТИКА ПОРТІВ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
18.11.2022 08:28
МИТНІ ТА ФІСКАЛЬНІ ПРИВІЛЕЇ ДИПЛОМАТИЧНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ І ДИПЛОМАТИЧНИХ АГЕНТІВ
17.11.2022 23:25
НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ МАЙНОВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
16.11.2022 18:18
ПОНЯТТЯ І ЗМІСТ ЕЛЕКТРОННИХ ДОКАЗІВ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ
16.11.2022 17:50
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА УКРАЇНИ ТА ДЕРЖАВ АФРИКИ
16.11.2022 17:01
INTERNATIONAL EXPERIENCE OF USING MEDIATION TO RESOLVE CIVIL DISPUTES AND PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF THE MEDIATION INSTITUTE IN UKRAINE
16.11.2022 04:48




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше