:: LEX :: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 9


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ
 
09.11.2023 11:41
Автор: Маціпура Дар’я Вячеславівна, студентка, Державний торговельно-економічний університет; Пустовіт Юлія Юріївна, кандидат юридичних наук, Державний торговельно-економічний університет
[Секція 5. Господарське право. Господарське процесуальне право. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право. Фінансове право. Банківське право]

На межі ХХ–ХХІ ст. «відмивання брудних коштів» стало невід’ємною складовою будь–якої кримінальної діяльності, основною ланкою всієї економічної злочинності. Тому у розвинених державах боротьбу з цим злом виділено в окремий напрям у загальній концепції заходів протидії міжнародній організованій злочинності [4]. Проблематика протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму – одна із найбільш обговорюваних тем в науково-юридичній спільноті [2, с. 215].

Фінансовий контроль є важливим інструментом для забезпечення економічної стабільності і раціонального управління ресурсами у сучасному світі. Він полягає у моніторингу та регулюванні фінансових процесів уряду, компаній та інших фінансових установ. Фінансовий контроль застосовується там і тоді, де функціонують фінанси. Останні є інструментом розподілу й перерозподілу ВВП та національного доходу в процесі їх руху, забезпечують створення й використання фондів коштів для задоволення економічних і соціальних потреб суспільства, тобто публічних потреб [1, с.60].

Головною метою фінансового контролю є запобігання фінансовим порушенням, зменшення ризику фінансових криз та підтримка довгострокової економічної стійкості. Для підсилення ролі фінансового контролю в сучасному світі важливо розвивати нові методи та технології, включаючи цифрову та аналітику даних. Завдяки цим інноваціям фінансовий контроль стає більш ефективним і точним. Також важливо посилити міжнародне співробітництво в галузі фінансового контролю для боротьби з транснаціональними фінансовими злочинами та недоліками.

Сучасні тенденції у розвитку фінансового контролю визначаються стрімкими змінами в технологічному ландшафті та зростаючим обсягом фінансових операцій. Однією з ключових тенденцій є перехід до цифрового фінансового контролю, де дані збираються та обробляються за допомогою розширених аналітичних інструментів та штучного інтелекту. Це дозволяє виявляти ризики та порушення більш точно та в реальному часі. Іншою важливою тенденцією є зростання важливості зеленого фінансового контролю, який спрямований на оцінку та зменшення впливу фінансових операцій на навколишнє середовище. Компанії та уряди вдосконалюють свої методики контролю, щоб враховувати екологічні аспекти. Для підтримки цих тенденцій важливо розвивати навички інформаційної безпеки та забезпечувати конфіденційність фінансових даних, оскільки цифровий фінансовий контроль вимагає надійних заходів забезпечення безпеки.

Процес євроінтеграції фінансового контролю передбачає гармонізацію національних систем фінансового контролю з європейськими стандартами та нормативами. Це важливий крок для країн, які прагнуть стати членами Європейського Союзу або розвивати тісні відносини з ним. У рамках євроінтеграції важливо впроваджувати стандарти аудиту, фінансової звітності, контролю за державними фінансами та інші, які відповідають європейським нормам.

Це допомагає забезпечити прозорість та надійність фінансових процесів та підвищує довіру інвесторів та міжнародних партнерів. Євроінтеграція також передбачає співпрацю з європейськими органами, такими як Європейська Комісія і Європейський Суд Рахунків, для забезпечення відповідності національних систем європейським стандартам та обміну найкращими практиками. Для успішної євроінтеграції важливо також розвивати кадровий потенціал та навички фахівців у галузі фінансового контролю, щоб вони могли ефективно застосовувати європейські стандарти.

Як підтверджує міжнародний досвід боротьби з економічною злочинністю, для процесу «відмивання брудних коштів» характерні три етапи: розміщення, поєднання, розшарування. Державна служба фінансового моніторингу України характеризує такі три етапи «відмивання кримінальних активів та брудних коштів»: розміщення, розшарування та інтеграція [3]. Україна, прагнучи підвищити свою європейську інтеграцію, здійснює значні реформи у сфері фінансового контролю. Це включає в себе перегляд законодавства, створення незалежних контролюючих органів, розвиток стандартів фінансового аудиту та звітності, а також впровадження сучасних інформаційних систем для моніторингу фінансових процесів. Однією з ключових ініціатив є впровадження механізмів боротьби з корупцією у сфері фінансового контролю. Це включає створення антикорупційних органів та зміцнення етичних стандартів для фахівців у галузі фінансового контролю. Україна також активно працює над вдосконаленням своєї фінансової звітності та стандартів аудиту, щоб вони відповідали європейським стандартам. Це сприяє підвищенню довіри міжнародних інвесторів та сприяє привабливості України для зовнішніх інвестицій. Важливо зазначити, що євроінтеграція фінансового контролю також допомагає покращити управління державними фінансами та раціоналізувати витрати, що сприяє сталому економічному розвитку країни.

По-перше, євроінтеграція фінансового контролю надає Україні можливість отримати доступ до європейських фінансових ресурсів та інвестицій. Це сприяє економічному зростанню та розвитку країни, а також підвищує довіру міжнародних партнерів до української економіки. По-друге, євроінтеграція зобов'язує Україну до впровадження стандартів та нормативів, які підвищують прозорість та ефективність фінансового контролю. Це сприяє боротьбі з корупцією та забезпеченню відповідності найвищим стандартам управління фінансами. Проте, є і виклики. Впровадження європейських стандартів вимагає значних зусиль і ресурсів. Крім того, зміни в системі фінансового контролю можуть супроводжуватися переходовими перешкодами та опором з боку старих структур. Загалом, євроінтеграція фінансового контролю має потенціал забезпечити Україні стійкий економічний розвиток та покращити стандарти управління фінансами, але це вимагає цілеспрямованих зусиль і дотримання зобов'язань.

Основні моменти обговорюють роль фінансового контролю, тенденції у його розвитку, важливість євроінтеграції, вплив цього процесу на реформи в Україні, а також переваги та виклики, пов'язані з цим. Євроінтеграція фінансового контролю в Україні може призвести до поліпшення прозорості, боротьби з корупцією та залучення інвестицій. Проте вона також потребує великих зусиль та ресурсів для впровадження європейських стандартів. Всі ці аспекти визначають важливість розвитку фінансового контролю в контексті євроінтеграції та його ролі в стабільності та ефективності економіки. Для детального дослідження та реалізації євроінтеграції фінансового контролю в Україні, важливо провести аналіз і впровадження сучасних технологій, розвивати кадровий потенціал, забезпечувати етичність та надійність даних та продовжувати співпрацю з європейськими партнерами. Ця тема важлива для забезпечення сталого розвитку України та удосконалення її фінансових систем для користі громадян та бізнесу. 

Література: 

1. Про ефективне використання державних коштів: Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710. Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: http://www.rada.gov.ua. (дата звернення 28 січня 2019).

2. Емелин А.В. Основные направления модернизации системы противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, и финансированию терроризма в условиях мирового финансового кризиса. Труды Института государства и права Российской академии наук № 4/2010. С. 215-217. URL: http://www.igpran.ru/trudy/vypuski/2010/2010-4/215-224.pdf. 

3. Що таке фінансовий моніторинг. Основні задачі та функції Фінмоніторингу. Державна Служба фінансового моніторингу України. URL: https://www.sdfm.gov.ua/

4. Живко З. Б., Ревак І. О. Контрольно-ревізійна діяльність. URL: https://pidruchniki.com/1601101341572/buhgalterskiy_oblik_ta_audit/sutnist_finansovogo_monitoringu.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ПРИНЦИПІВ НЕПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ
08.11.2023 21:47
ПРИРОДА ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ: КОНЦЕПЦІЯ ВОЛОДИМИРА НОСІКА
06.11.2023 14:48
ОСНОВНІ АСПЕКТИ ПРАВОВОГО СТАНОВИЩА КРЕДИТОРІВ У СПРАВАХ ПРО БАНКРУТСТВО В УКРАЇНІ
01.11.2023 16:10
ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОБІГУ ЕЛЕКТРОННИХ ГРОШЕЙ В КРАЇНАХ ЄС ТА УКРАЇНІ
01.11.2023 15:59




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше