:: LEX :: ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНСТИТУТУ ПРАВА В УКРАЇНІ (ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ)
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 7


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНСТИТУТУ ПРАВА В УКРАЇНІ (ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ)
 
07.05.2009 08:19
Автор: Бунецький Леонід Леонідович, кандидат політичних наук, доцент, докторант Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Теорія та історія держави і права. Історія політичних і правових вчень. Філософія права]
Україна переживає сьогодні епоху глобальних та стрімких змін, перетворюючих основи суспільного життя й звичні парадигми теоретичного мислення. В цей бурний потік змін, звісно, йде тяжкий пошук нових форм правових взаємовідносин. В Україні цей пошук відрізняється особливо високою напругою страстей та надзвичайним драматизмом, що вводить її в стан динамічного хаосу.
1. Опорною точкою, інструментарієм процесу політичної трансформації держави, підвищення рівня оптимізації та ефективності функціонування її соціально-політичної системи є такий політичний інститут - як інститут права (політико-правові норми, закони, акти тощо, їх сприйняття – правосвідомість, та відповідного втілення в життя - право реалізація, правовідносини). Трансформація такого інституту насамперед полягає в сприянню гармонізації, врівноваженню суспільних, особливо політико-владних інтересів та їх узгодженню, з одного боку, із загальнолюдськими вимірами демократії (справедливості), а, з іншого - з конкретними особливими можливостями її реалізації в умовах транзитивної реальності. Тобто, інститут права виступає як інструмент трансформаційних змін й одночасно як спосіб управління такими процесами.
2. Трансформаційні процеси, що сьогодні впроваджуються в системі правових відносин не відповідають потребам, настрою та світосприйняттю більшості громадян. Має місце аномія законодавчої системи, недосконалість форм захисту прав, конфлікт інтересів, некомпетентість, що породжує корупцію і величезні зловживання, порушення законодавства, проведення законів «зверху», що звісно приводить до правового нігілізму громадян. Як свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного у листопаді-грудні 2008 року [1], що переважна більшість - 96% (!) респондентів вважають, що саме корупція погрожує майбутньому нашої держави. На питання «Де, по - вашому, найбільш процвітає корупція?» - відповідь була отримана, зазвичай, знакова - скрізь (69%), особливо в державній владі, зокрема - її судовій системі. І це, очевидно, потребує не тільки серйозного роздуму влади й населення, але й відповідних дій. На запитання «Ваша довіра судовій системі» - 83% громадян розчарована в ній та мають до неї недовіру . Як бачимо, довіра громадян до інститутів правової системи є достатньо рідким виключенням. На питання «У чому Ви бачите причину кризи законодавчої системи?» - 58% опитаних бачуть причину в «дележи» влади, - 43% в бажанні представників влади вирішити свої приватні проблеми, - 37% опитаних причиною бачуть питання, пов’язанні з розподілом майна.
[1] Соціологічне дослідження було проведено Центром соціологічних досліджень м.Севастополя спільно з аналітичним центром редакції газети "Терра Чудесная. Севастополь". В дослідженні, було опитано (вибіркова сукупність) - 2500 респондентів (громадян Севастопольського регіону) у віці від 18 до 30 років - 612 ччоловік /24,44%/, від 31 до 45 - 583 /23,17%/, від 46 до 60 - 692 /27,91%/, ще 24,48% - це 613 респондентів у віці більше 61 року. Переважна більшість /56,03%/ із них мають середню освіту, у 35,67% - вищу освіту, тільки лише начальне - у 1,79. Погрішність складає 2,08%.

е-mail: Bynetsky@mail.ru, segitnu@rambler.ru
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ВІЧЕ ЯК ОСНОВА РЕСПУБЛІКАНСЬКОГО УСТРОЮ НОВГОРОДСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ
21.05.2009 17:55
ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА В НАУКОВИХ РОЗРОБКАХ
20.05.2009 18:29
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ СТАНОВЛЕННЯ АПАРАТУ ЗУНР
20.05.2009 18:27
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТРАНСКОРДОННОГО СПІВРОБІТНИЦТВА РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
07.05.2009 01:04
ДЖЕРЕЛА КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА УКРАЇНИ У Х – ПЕРШІЙ ЧВЕРТІ ХІІ СТ.: ІСТОРІОГРАФІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
07.05.2009 00:46




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше