:: LEX :: ГАРМОНІЗАЦІЯ ЗАХОДІВ НЕТАРИФНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ З ЗАКОНОДАВСТВОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ГАРМОНІЗАЦІЯ ЗАХОДІВ НЕТАРИФНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ З ЗАКОНОДАВСТВОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
 
07.10.2009 07:57
Автор: Сидоренко Вікторія Володимирівна, юрист Інституту економіко-правових досліджень НАН України
[Господарське право. Господарське процесуальне право]
Актуальність питань, пов'язаних з удосконаленням методів та заходів нетарифного регулювання зовнішньої торгівлі, обумовлена низкою проблем, найвагомішими з яких є: низька конкурентоздатність національних товарів та послуг, нераціональна структура зовнішньої торгівлі, непідготовленість суб'єктів ЗЕД до високоефективних форм зовнішньоекономічних зв'язків, недостатня визначеність напрямів і недосконалість механізмів. В теперішній час нетарифні бар'єри представляють собою найбільш ефективні засоби дискримінації та блокування доступу до ринків збуту. Вони включають велику кількість протекціоністських прийомів (за підрахунками ЮНКТАД більше ніж 800) [1, p. 38], починаючи від урядових субсидій, кількісних обмежень, введення санітарних і технічних норм і закінчуючи навмисним ускладненням адміністративних процедур. Їхньою метою є створення найбільш сприятливих умов для національних товарів і, у ряді випадків, стимулювання вітчизняного експорту.
У законодавстві України немає чіткого переліку заходів нетарифного регулювання. Така ситуація виникла, перш за все, через різну природу, множинність та постійне формування нових механізмів нетарифного регулювання. Тому при їхньому вивченні велика увага повинна приділятися їхній класифікації й уніфікації.
На сьогоднішній день до цілого ряду товарів, які експортуються з України, як і раніше застосовуються обмеження, що несприятливо позначається на зовнішньоторговельному обігу. Це також властиво торговельним відносинам з ЄС, на які частково поширюються норми СОТ, зафіксовані в Угоді про партнерство та співробітництво.
З перших кроків європейської інтеграції держави-члени зіткнулися з необхідністю створення економічного співтовариства та гармонізації заходів нетарифного регулювання.
Правове регулювання використання нетарифних заходів у ЄС створено таким чином, щоб ефективно вирішувати два основні завдання: по-перше забезпечити свободу пересування товарів усередині ЄС – однієї із чотирьох свобод, проголошених в установчих актах Європейських Співтовариств і необхідної ланки для створення й функціонування загального ринку та, по-друге, забезпечити застосування єдиних норм і тарифів у торговельних відносинах із третіми країнами [2, p.12]. Це два життєво важливих положення, без яких було б неможливо створення митного союзу та наступного інтеграційного розвитку.
Наявність загальних міжнародно-правових основ, застосування загальних принципів міжнародного права в питаннях застосування нетарифного регулювання в торгівлі створить сприятливу основу для зближення законодавств, зокрема України і ЄС. Таким чином, відбувається поетапна інтеграція українського зовнішньоторговельного права в діюче міжнародне законодавство в питаннях використання нетарифних заходів.
Подібна практика сприяє приведенню національного законодавства України відповідно до діючих міжнародних норм і правил.
Проведений аналіз дозволяє зробити висновки про те, що в існуючих умовах регулювання ЗЕД в Україні необхідним вважається систематизувати, та закріпити на законодавчому рівні усі види заходів нетарифного регулювання. Цьому питанню може бути присвячений розділ у Господарському кодексі України.

Література:
1. Jarvis M. A. Application of the EC Law on the Free Movement of Goods by the National Courts of Member States. Oxford, 1998.
2. Farmer P., Lyal R. EC Tax Law. Oxford, 1994.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ГОСПОДАРСЬКОГО ЗАКОНОДАВСТВА У СУЧАСНІЙ ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ СУСПІЛЬСТВА
25.09.2009 20:13
ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЯКОСТІ В КОЛИШНЬОМУ СРСР
08.09.2009 22:14
ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ВИМОГ КІОТСЬКОГО ПРОТОКОЛУ У ВУГІЛЬНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
07.10.2009 07:54
ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ПРАВОВИХ ЗАСАД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗАЛІЗНИЦЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ З ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
05.10.2009 21:40
НАРУШЕНИЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА О ПРОИЗВОДСТВЕ И ТОРГОВЛЕ ЛЕКАРСТВЕННЫМИ СРЕДСТВАМИ КАК ОСНОВАНИЕ ОТВЕТСТВЕННОСТИ
05.10.2009 20:28
КОРПОРАЦІЯ В АНГЛОСАКСОНСЬКІЙ ТА КОНТИНЕНТАЛЬНІЙ ПРАВОВИХ СИСТЕМАХ
01.10.2009 18:25




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше