:: LEX :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ ІНСАЙДЕРСЬКОЇ ІНФОРМАЦІЇ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 25)

Термін подання матеріалів

17 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 37


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ ІНСАЙДЕРСЬКОЇ ІНФОРМАЦІЇ
 
23.02.2007 15:38
Автор: Кохановська Оксана Ігорівна, курсант Запорізького юридичного інституту Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ
[Кримінальне право. Кримінальний процес. Криміналістика. Кримінологія]
Нещодавно в Законі України «Про цінні папери та фондовий ринок» (далі – Закон) з’явився новий різновид інформації, а саме інсайдерська інформація. Інсайдерською інформацією є не загальновідома важлива інформація про емітента, яка стала відома певній особі у зв’язку з виконанням нею своїх службових обов’язків, керівних повноважень або інших особистих відносин з емітентом. Торгівля з використанням інсайдерської інформації вважається ганебною практикою на всіх розвинутих ринках. Яскравим прикладом недобросовісної торгівлі з використанням інсайдерської інформації є маніпулювання цінами зі сторони великих або особливо активних учасників ринку. Маніпулювання допомагає неадекватному формуванню попиту на цінні папери або їх пропозиції, що порушує справедливість ціноутворення та врешті-решт спричиняє шкоду інвесторові. Така торгівля суперечить принципам добросовісної конкуренції учасників ринку, спричиняє шкоду власникам цінних паперів, підриває довіру до національного фондового ринку в цілому. Ось чому в більшості розвинутих країнах за інсайдерську торгівлю встановлюються санкції у вигляді великих штрафів та позбавлення волі.
Стаття 2321 Кримінального кодексу (далі – КК) України передбачає кримінальну відповідальність за розголошення або використання неоприлюдненої інформації про емітента або його цінні папери (інсайдерської інформації).
Основними проблемами, пов’язаними із застосуванням зазначеної кримінально-правової норми, є наступні.
По-перше, наведені у ст.44 Закону визначення понять «інсайдерська інформація» та «інсайдер» потребують уточнення з точки зору усунення їх розпливчатості. Тому є сенс вирішити вказані проблеми в рамках окремого спеціального закону. В ньому слід визначити поняття «інсайдерська інформація» (визначення повинно бути чітким, але не вузьким); також має міститись перелік інсайдерської інформації, який, на думку Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (далі – ДКЦПФР), складається з регулярної та особливої інформації про емітента (ст.ст.40, 41 Закону).
У цьому ж законі слід визначити більш чіткий перелік заборонених дій з використанням інсайдерської інформації. При цьому слід враховувати, що саме по собі володіння інсайдерською інформацією не є суспільно-небезпечним; протиправним є пряме здійснення угод з цінними паперами на основі такої інформації, а також передача її третім особам для здійснення ними таких угод (ст.45 Закону).
По-друге, існує блок проблем, пов’язаний з повноваженнями ДКЦПФР, яка вважає необхідним більш чітко визначити межі її повноважень, щоб мати право перевіряти інсайдерів, отримувати від них пояснення, витребувати документи.
По-третє, у ст.2321 відсутня диференціація кримінальної відповідальності за розголошення або використання інсайдерської інформації залежно від розмірів заподіяної шкоди. Цю проблему можна було б вирішити за допомогою доповнення зазначеної норми кваліфікуючими ознаками, а саме: заподіяння великої (ч.2) або особливо великої (ч.3) шкоди, розмір якої слід визначити у примітці до статті.
По-четверте, подальшого дослідження потребує визначення співрозмірності та обґрунтованості санкції за вчинення діяння, передбаченого ч.1 ст.2321 КК України.
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ТОРГІВЛІ ДІТЬМИ В УКРАЇНІ
26.02.2007 17:30
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ БОРОТЬБИ З ВІДМИВАННЯМ ГРОШЕЙ
25.02.2007 23:22
ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ ТА ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТИ ДОПИТУ НА СТАДІЇ ДОСУДОВОГО СЛІДСТВА
23.02.2007 16:29
ВПРОВАДЖЕННЯ МЕДІАЦІЇ В УКРАЇНІ
23.02.2007 16:04
ДО ПИТАННЯ ПРО КАРАНІСТЬ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ
23.02.2007 09:59
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ І СВОБОД ПОТЕРПІЛИХ ПРИ ПРОВАДЖЕННІ ОГЛЯДІВ (ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ)
21.02.2007 22:03
КРИМІНАЛІСТИЧНА ПРОФІЛАКТИКА ЗЛОЧИНІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ НЕЗАКОННИМ ОТРИМАННЯМ БАНКІВСЬКИХ КРЕДИТІВ
20.02.2007 22:37
ОБМЕЖЕННЯ ГЛАСНОСТІ СУДОВОГО РОЗГЛЯДУ КРИМІНАЛЬНИХ СПРАВ У ЗВ’ЯЗКУ ІЗ НАЯВНІСЮ ДЕРЖАВНОЇ ТАЄМНИЦІ
20.02.2007 18:18




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше