:: LEX :: ПРАВА ЛЮДИНИ ТА ГРОМАДЯНИНА НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ТА ЇХ ЗАХИСТ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 14


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВА ЛЮДИНИ ТА ГРОМАДЯНИНА НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ТА ЇХ ЗАХИСТ В УКРАЇНІ
 
10.02.2009 14:51
Author: Макарова Антоніна Григорівна, студентка спеціальності «Правознавство» Маріупольського державного гуманітарного університету
[Constitutional law. Constitutional judicial law. International law]
Конституцією України проголошено людину, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю. У цьому конституційному приписі передбачено здоров’я як цінність та первинну і вихідну передумову життєдіяльності кожної людини. Тому з-поміж численних прав, котрі передбачає Основний Закон, можна виділити право людини на охорону здоров’я як таке, що гарантує її фізичне існування і є умовою забезпечення здійснення всіх інших прав людини. В Україні здоров’я громадян та інших фізичних осіб, які на законних підставах перебувають на її території, охороняється Конституцією України. У відповідності до статті 49 Конституції України, кожен громадянин має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.
Визначено, що охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально – економічних, медико-санітарних та оздоровчо – профілактичних програм. Держава повинна створювати умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних та комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога повинна надаватись безоплатно. Обов’язок держави сприяти розвитку лікувальних закладів усіх форм власності. У частині третій ст. 49 Конституції наголошується, що існуюча мережа державних і комунальних медичних закладів не може бути скорочена. Держава зобов’язана дбати про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечувати санітарно-епідеміологічне благополуччя. Також, відносини, щодо охорони здоров’я регулюються в «Основах законодавства України про охорону здоров’я», у Законі України «Про санітарне та епідеміологічне благополуччя населення» та в інших нормативно-правових актах. Та в дійсності ці положення Конституції України часто порушуються. Наприклад, положення про те, що у державних та комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога повинна надаватись безоплатно порушує розпорядження Київської міської державної адміністрації "Про встановлення тарифів на платні послуги, що надаються лікувально-профілактичними державними і комунальними закладами охорони здоров’я". Великою проблемою є також недостатнє фінансування сфери охорони здоров’я, що призводить до скорочення кількості лікарень, а це являє собою порушення Конституції України. Отже, таке неспівпадіння Конституції і існуючого стану речей становить актуальність та проблематику даної теми.
Охорона здоров’я громадян – це система заходів політичного, економічного правового, соціального, науково-медичного, медичного, санітарного характеру, спрямованих на збереження життя і здоров’я кожної людини, надання їм медичної допомоги у випадках, коли вона її потребує.
Відповідно до законодавства в Україні державна політика у сфері охорони здоров'я спрямовується на підвищення рівня здоров'я, поліпшення якості життя і збереження генофонду Українського народу.
Захист права людини та громадянина на охорону здоров'я реалізується у таких напрямках:
- створення розгалуженої мережі закладів охорони здоров'я;
- організація і проведення системи державних і громадських заходів щодо охорони та зміцнення здоров'я;
- надання всім громадянам гарантованого рівня
медико-санітарної допомоги у обсязі, що встановлюється Кабінетом Міністрів України;
- здійснення державного і можливості громадського контролю
та нагляду в галузі охорони здоров'я;
- організація державної системи збирання, обробки і аналізу
соціальної, екологічної та спеціальної медичної статистичної
інформації;
- встановлення відповідальності за порушення прав і законних
інтересів громадян у галузі охорони здоров'я.
Серед головних недоліків державно-правового регулювання відносин у сфері охорони здоров’я населення в Україні в сучасний період треба зазначити відсутність системності у його здійсненні і плановості у формуванні законодавства. Тому необхідним кроком для вдосконалення державно-правового регулювання є необхідність прийняття єдиної довгострокової державної програми реформування галузі і національної системи охорони здоров’я, у якій необхідно передбачити:
- створення правових, економічних та управлінських механізмів реалізації конституційних прав громадян України на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування;
- забезпечення гарантованого рівня надання безоплатної кваліфікованої медичної допомоги у визначеному законодавством обсязі;
- формування керованого ринку платних медичних послуг, сприяння діяльності закладів охорони здоров’я всіх форм власності, створення умов для задоволення потреб населення в медичних послугах;
- запровадження системи соціально-економічного стимулювання здорового способу життя, обмеження реклами алкоголю, тютюну та інших шкідливих для здоров’я продуктів тощо.
Проблеми охорони здоров'я населення та діяльність, спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, вимагають постійної уваги з боку держави. Охорона здоров’я визнається одним із пріоритетних напрямів державної політики та одним із основних факторів національної безпеки країни.

Література:
1. Конституція України. – К.,2007.
2. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» N2801 – XII від 19 листопада 1992 року.
3. Концепція розвитку охорони здоров’я населення України: Затверджено Указом Президента України від 7 грудня 2000 р. // Офіційний вісник України. – 2000. – №49.
4. Гладун З. С. Законодавство України про охорону здоров’я: поняття, зміст, проблеми і перспективи // Законодавство України про охорону здоров’я: Збірник нормативних актів. – К.: Юрінком Інтер, 2006.
5. Карпачова Н. И. Состояние соблюдения и защиты прав и свобод человека в Украине: Ежегодный доклад Уполномоченного Верховной Рады Украины по правам человека. – Харьков: Консум, 2007.

e – mail: antoninochka07@rambler.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЗАЩИТА ПРАВ ЖЕНЩИН. МЕЖДУНАРОДНЫЙ И НАЦИОНАЛЬНЫЙ АСПЕКТ
09.02.2009 21:30
ДЕРЖАВЫ, ПРИЧАСТНЫЕ К ГЕНОЦИДУ АРМЯН, ДОЛЖНЫ ИСКУПИТЬ СВОЮ ВИНУ
09.02.2009 17:05
ПАРАДИГМА РОЗВИТКУ ДОПОМІЖНОГО ОРГАНА ЕКОСОР, КОМІСІЇ ІЗ ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ, ЯК МІЖНАРОДНОЇ НЕУРЯДОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ЩОДО ВИКЛИКІВ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОБЛЕМ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА В ЧАСТИНІ ПРОТИПРАВНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДИНИ
08.02.2009 16:54
МІЖНАРОДНІ ГАРАНТІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ
04.02.2009 18:40




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше