:: LEX :: РЕЄСТРАЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ ЩОДО ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ: ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 17)

Термін подання матеріалів

12 листопада 2019

До початку конференції залишилось днів 0


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

РЕЄСТРАЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ ЩОДО ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ: ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ
 
28.04.2016 16:11
Автор: Федосеєв Денис Андрійович, студент магістратури заочної форми юридичного факультету Київського національного університету ім. Тараса Шевченка
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

У наш час суб’єкти підприємницької діяльності є значною складовою частиною суспільства у будь-якій країні світу, і Україна не є виключенням із цього загального правила. У статті 42 Конституції України [1] передбачено право кожного на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Реалізувати своє конституційне право на підприємницьку діяльність особа може у формі створення таких суб’єктів підприємницької діяльності як юридична особа та фізична особа-підприємець.

Сьогодні в Україні у процесі реалізації такого конституційного права виникають практичні проблеми його застосування: вони пов’язані із недосконалістю та непристосованістю законодавства до сучасних реалії розвитку суспільства та держави, а також правовою необізнаністю громадян.

Серед найбільш поширених проблем реалізації статусу юридичної особи та фізичної особи-підприємця під час державної реєстрації суб’єктів господарської діяльності можемо виокремити наступні:

1. Оптимізація роботи державного реєстратора органу публічної адміністрації. Зокрема, йдеться про невиконання державними реєстраторами своїх обов’язків щодо взаємодії між інформаційними системами в частині забезпечення сканування матеріалів, а також надсилання їх уповноваженим органам. Як наслідок, особа позбавлена можливості реалізації своїх інших законних прав та інтересів, наприклад, обрання добровільної системи оподаткування.

Ще одним проблемним питанням залишається забезпечення можливості особи отримати документ за результатами проведення реєстраційної дії. Відповідно до чинного Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (редакція від 01.01.2016 року) [3] передбачається, що особа ознайомлюється із результатами державної реєстрації на спеціальному ресурсі, де вона завантажує та роздруковує виписку з ЄДР. Проте часто буває так, що цей документ просто не завантажений державним реєстратором на цей ресурс або ж попередньо не роздрукований ним.

Таким чином, потрібно конкретно передбачити обсяг обов’язків державних реєстраторів та строки виконання ними тих чи інших дій, у зв’язку із тим, що суб’єкт звернення немає законної можливості довести не вчинення державним реєстратором своїх обов’язків. Нормативне закріплення вважаємо за доцільне здійснити на рівні статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» або ж передбачити на рівні внутрішніх документів, що регулюють діяльність органу державної реєстрації.

2. Забезпечення інформативності щодо державної реєстрації.

Сьогодні практичними питаннями, що потребують врегулювання, є надання актуальної інформації громадянам для забезпечення їхньої обізнаності щодо державної реєстрації того чи іншого суб’єкта господарювання. У зв’язку із цим, активно пов’язані проблеми забезпечення інформаційними стендами із актуальною інформацією, наявність консультантів, які професійно та якісно пояснюють різні правові аспекти тих чи інших питань, а також забезпечення реєстраційними матеріалами.

Зважаючи на це, доцільним вважаємо закріпити на рівні профільного закону необхідність забезпечення інформативності щодо державної реєстрації у формі загальної норми, яка повинна деталізуватися на рівні підзаконних нормативно-правових актів, а також передбачати обов’язок відповідних органів публічної адміністрації їх дотримуватися.

Отже, основними питаннями, які виникли перед суб’єктами підприємницької діяльності після прийняття нової редакції закону у сфері державної реєстрації, були наступні:

- скасування необхідності надання документу, який підтверджував правомочність прийняття рішення уповноваженим органом юридичної особи;

- скасування будь-яких відміток, які раніше ставилися державним реєстратором на другому екземплярі статутних документів, а також на виписці з ЄДР та відміну можливості її отримання.

Відповідні зміни мають практичне значення для підприємців, зокрема, для відкриття рахунку в банку вимагають підтвердження державної реєстрації. Сьогодні таким підтвердженням є код для доступу в ЄДР, який міститься на описі про подання документів для державної реєстрації.

Із набранням чинності змін до законодавства низка питань щодо діяльності суб’єктів господарювання не були врегульовані, а тому будь-які зміни у сфері державної реєстрації повинні бути пристосовані та супроводжуватися необхідними поясненнями для усіх суб’єктів, які мають відношення до правовідносин, що будуть врегульовані.

Таким чином, будь-які зміни у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повинні бути внесені не тільки до профільного закону, який регулює відповідні правовідносини, а також до нормативно-правових актів банківського, цивільного та господарського законодавства.




Література:

1. Конституція України : Закон № 254к/96-ВР від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.

2. Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців : Закон України № 755-IV (редакція від 28 грудня 2015 р.) // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 31. – Ст. 263.

3. Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань : Закон України № 755-IV (редакція від 01 січня 2016 р.) // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 31. – Ст. 263.

4. Положення про відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських формувань Дніпропетровського міського управління юстиції : Наказ Дніпропетровського міського управління юстиції № 210/01-04 від 02 жовтня 2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dniprojust.org.ua/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.html.

_________________________

Науковий керівник: Радишевська Олеся Ростиславівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного права, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ « БУДІВНИЦТВО» ТА «МІСТОБУДУВАННЯ»
23.04.2016 14:58
ШИРОКИЙ ТА ВУЗЬКИЙ ЗМІСТ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПРЕДМЕТУ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ
21.04.2016 18:40
ГЕНЕЗИС АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ГАЛУЗІ МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
20.04.2016 16:26
ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО ПЕРЕМІЩЕННЯ В УКРАЇНІ
20.04.2016 10:20




© 2006-2019 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше