:: LEX :: ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 7


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
 
02.12.2014 14:00
Автор: Бермес Юлія Валеріївна, студентка магістратури 61 МЮБ ННІПП Національної академії внутрішніх справ
[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право]

На сьогоднішній день актуальними і нажаль не досить втішними постають питання стосовно ситуації, що відбувається  на сході України,  а саме проведення антитерористичної операції.

Антитерористична операція (далі АТО) - комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення злочинних діянь, здійснюваних з терористичною метою, звільнення заручників, знешкодження терористів, мінімізацію наслідків терористичного акту чи іншого злочину, здійснюваного з терористичною метою.

Згідно із законом України "Про боротьбу з тероризмом" до антитерористичної операції залучені СБУ, Міноборони, Прикордонна служба й центральні органи влади.

Здійснюючи певні заходи у воєнний період особливої  уваги заслуговує питання  захисту прав громадян, які порушуються у цей час. 

Слід проаналізувати проблеми, які виникають з реалізацією гарантій для військовослужбовців та працюючих громадян України під час мобілізації та проведення антитерористичної операції. 

1 квітня 2014 року вступив в силу Закон України від 27 березня 2014 року № 1169-VII «Про внесення змін до деяких законів України про забезпечення проведення мобілізації», яким були доповнені положення Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» та Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України). Так, починаючи з 18 березня 2014 року працівникам, призваним на військову службу в період мобілізації, гарантується збереження місця роботи і посади, а також щомісячна компенсація середнього заробітку за рахунок держбюджету за весь термін призову, але не більше 1 року. Доповнення частини 3 статті 36 КЗпП України прямо виключає співробітників, покликаних до мобілізації, з категорії тих, які можуть бути звільнені у зв’язку зі вступом на строкову службу. Таким чином, законодавець забезпечив мінімальні гарантії для працюючих громадян України, які виконують свій громадянський обов’язок в зонах АТО.

Станом на сьогодні багато жителів Луганської та Донецької областей евакуйовані в інші регіони країни, а ті, хто залишилися, часто не мають можливості виходити на роботу без ризику для власного життя і здоров’я.

У той же час, законами України не врегульовано питання можливості невиходу на роботу з гарантованим збереженням працевлаштування Аналогічно, законодавство не відповідає на питання, як правильно чинити роботодавцям в такій ситуації. Тоді постає питання, а які ж гарантії захисту прав існують для цих громадян?

Міністерство соціальної політики України в листі від 08.07.2014 № 7302/3/14-14/13 виклало свою позицію з даного питання, і звернулося до роботодавців з проханням взяти до уваги те, що співробітник, який не вийшов на роботу у зв’язку з переміщенням з районів проведення АТО, або через неможливість безпечно переміщатися по місту, не може бути звільнений за прогул на підставі пункту 4 частини першої статті 40 КЗпП України. Також Мінсоцполітики рекомендує роботодавцям при необхідності надавати працівникам оплачувану відпустку або ж відпустка без збереження зарплати згідно законам України.

Однак, проблема в тому, що даний лист носить виключно рекомендаційний характер і не є обов’язковим для виконання, отже, формально, роботодавець не зобов’язаний керуватися вищевикладеними рекомендаціям. [Г.Вакуленко начальник Томаківського районного управління юстиції]

У ЗУ « Про боротьбу з тероризмом» розділ 4 ст. 19 та  20 вказують, що відшкодування шкоди, заподіяної громадянам терористичним актом,  провадиться  за  рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до закону і з наступним стягненням суми цього відшкодування з осіб, якими заподіяно шкоду, в порядку, встановленому законом, а також соціальна реабілітація осіб, які постраждали    від  терористичного  акту,  провадиться  з  метою  повернення   їх до  нормального життя.  Зазначеним особам надається у разі необхідності психологічна, медична, професійна реабілітація, правова допомога і житло та здійснюється їх працевлаштування.  Соціальна реабілітація осіб, які постраждали від  терористичного акту, а також осіб,  зазначених у статті 21 цього Закону, провадиться за рахунок коштів Державного бюджету України.




Література:

1. Закон України "Про боротьбу з тероризмом" від 20.03.2003 № 638-IV

2. Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про часткову мобілізацію" від 21.07.2014  № 607/2014

3. Закон України "Про внесення змін до деяких законів України про забезпечення проведення мобілізації" від 27 березня 2014 року № 1169-VII(вступив в законну силу від 01.04.2014)

4. Закон України "Про військовий обов’язок і військову службу" від 12.08.2014 № 1634-VII

5. КЗпПУ від 10.12.1971 № 322-VIII

6. Лист Міністерства соціальної політики від 08.07.2014 № 7302/3/14-14/13

7. Інтерв’ю Г. Вакуленко (начальник Томаківського районного управління юстиції)

________________________

Науковий керівник: Залізняк Віталій Анатолійович, кандидат юридичних наук, старший викладач кафедри цивільно-правових дисциплін, навчально-наукового інституту права та психології, Національної академії внутрішніх справ



допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЦИВІЛЬНЕ ТА ГОСПОДАРСЬКЕ СУДОЧИНСТВО: ПРОБЛЕМА УНІФІКАЦІЇ СУДОВИХ ПРОЦЕДУР
27.11.2014 22:27
ВОЛОДІННЯ ЯК ІНСТИТУТ ЦИВІЛЬНОГО ПРАВА
27.11.2014 21:45
ПРОБЛЕМИ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТТЯ «ШЛЮБНИЙ ДОГОВІР»
24.11.2014 18:51
ЗАХИСТ ОСОБИСТИХ НЕМАЙНОВИХ ПРАВ ОСОБИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ПРИРОДНЕ ІСНУВАННЯ ЛЮДИНИ
18.11.2014 17:30




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше