:: LEX :: КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД  УКРАЇНИ ЯК СПЕЦИФІЧНИЙ ОРГАН КОНСТИТУЦІЙНОЇ ЮРИСДИКЦІЇ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 25)

Термін подання матеріалів

17 вересня 2020

До початку конференції залишилось днів 36


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ ЯК СПЕЦИФІЧНИЙ ОРГАН КОНСТИТУЦІЙНОЇ ЮРИСДИКЦІЇ
 
12.12.2009 09:32
Автор: Руснак Ілона Орестівна, студентка цивільно–правової спеціалізації Навчально–консультаційного центру з юридичним коледжем в м. Чернівці
[Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]
У XX ст. Конституція, як основний закон, стала необхідним елементом сучасної правової держави. Але на сьогодні, ні для кого вже не є відкриттям, що саме по собі існування Конституції ще не є гарантом демократичного розвитку суспільства. Тому створюються органи конституційної юстиції, діяльність яких має бути надійною гарантією забезпечення конституційного верховенства в державі.[4]
Специфіка діяльності Конституційного Суду полягає в тому, що суто правосуддя в повному розумінні цього слова він не здійснює. Конституційний Суд України вирішує не спори ,а питання про відповідність (конституційність) законів та інших правових актів Конституції України. Звідси випливає й основна мета Конституційний Суд України – контроль і нагляд за дотриманням Конституції.
Спосіб формування КСУ є одним з найбільш демократичних, оскільки він створюється двома гілками влади і президентом.
У статті 5 Закону України “Про Конституційний Суд України” вказано, що Конституційний Суд складається з вісімнадцяти суддів. Конституція України (ст. 148 ) та Закон України “Про Конституційний Суд України” ( ст. 5 ) визначають такий порядок формування Конституційного Суду України: Президент України, Верховна Рада України та з’їзд суддів України призначають по шість суддів Конституційного Суду. [1]
Цим і забезпечується його незалежність і попереджається можливість підпорядкування будь – якій з гілок влади.
Щодо строку повноважень, то суддя Конституційного Суду України призначається на дев’ять років без права бути призначеним на повторний строк згідно зі ст. 9 Закону Країни “Про Конституційний Суд України”.
Виходячи з особливого місця Конституційного Суду України, до кандидатів на посади суддів дещо підвищуються вимоги, які вказані в ст. 16 Закону України “Про Конституційний Суд України”.[2]
Конституційний Суд України, як і законодавчий орган ( Верховна Рада),має свого голову.
Голова Конституційного Суду України обирається на спеціальному пленарному засіданні Конституційного Суду зі складу суддів Конституційного Суду лише на один трирічний строк.
Значення КСУ, як спеціального органу конституційної юстиції, виражається у його повноваженнях.
Згідно з Законом про Конституційний Суд України (ст. 13) до повноважень Конституційного Суду належить прийняття рішень і дача висновків у справах щодо:
конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
відповідності Конституції України чинних міжнародних договорів України або тим міжнародним договорам, що вносяться до Верховної Ради для надання згоди на їх обов’язковість;
додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту;
офіційного тлумачення Конституції та законів України . [2]
До повноважень Конституційного Суду України також належить дача висновків щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України.[1]
Особливість КСУ проявляється також і в актах , які він приймає – це рішення, висновки, які приймаються під час розгляду справ на пленарних засіданнях.[3]
У рішенні Конституційний Суд України може визнати неконституційним правовий акт повністю або в окремій його частині.
Рішення і висновки Конституційного Суду України однаково обов’язкові до виконання.
Отже, Конституційному Суду України відведено особливу роль у забезпеченні верховенства Конституції України ,збереженні конституційного ладу держави, конституційних прав і свобод людини і громадянина.

Література:
1. Конституція України. – К.,1996.
2. Закон України “Про Конституційний Суд України”від 16.10. 1996р.
3. Скомороха В. Конституційний Суд України: досвід і проблема.//Право України. - № 1, 1999. – С. 25 – 27.
4. Конституційне право України./За ред. Доктора юридичних наук, професора. Погорілка В. Ф.- К.: Наукова думка. – 1999. – С. 555 – 565.

e-mail: zjqi@yandex.ru
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ МІСТ КИЄВА І СЕВАСТОПОЛЯ
20.12.2009 15:55
ЩОДО НЕОБХІДНОСТІ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТТЯ «НАЙВИЩІ ІНТЕРЕСИ ДИТИНИ»
15.12.2009 07:55
ПРАВОВА ПРИРОДА ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ В УКРАЇНІ
14.12.2009 20:55
ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ПОБУДОВИ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ В УКРАЇНІ
14.12.2009 08:28
ПРОБЛЕМЫ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ПРАВ ДЕТЕЙ В УКРАИНЕ
14.12.2009 07:40
ЗАКРЕПЛЕНИЕ ПРАВ И СВОБОД ЧЕЛОВЕКА И ГРАЖДАНИНА В КОНСТИТУЦИЯХ РОССИИ И УКРАИНЫ
14.12.2009 00:05
РЕФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНІ: КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
12.12.2009 19:07
ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ ВНЕШНЕЙ ПОЛИТИКИ УКРАИНЫ
11.12.2009 23:03
НЕКОТОРЫЕ ВОПРОСЫ РЕФОРМИРОВАНИЯ КОНСТИТУЦИИ УКРАИНЫ КАК ОСНОВНОГО ЭЛЕМЕНТА ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА ГОСУДАРСТВА
10.12.2009 00:56
ПРОБЛЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАХИСТУ ПРАВ НЕПОВНОЛІТНІХ ДЕРЖАВНИМИ ОРГАНАМИ ТА ОРГАНАМИ ПРОКУРАТУРИ
10.12.2009 00:21




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше