:: LEX :: КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ САНКЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 61)

Срок представления материалов

16 мая 2024

До начала конференции осталось дней 9


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ САНКЦІЇ
 
09.04.2010 17:23
Автор: Павловська Наталія Володимирівна, кандидат юридичних наук, докторантура та ад’юнктура Київський національний університет внутрішніх справ
[Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Международное право]
Аналіз чинного конституційного законодавства України з очевидністю підтверджує існування санкцій, які не можуть бути віднесені до таких традиційних видів юридичної відповідальності, як адміністративна, цивільно-правова, кримінальна та дисциплінарна. Наявність особливих санкцій з наявним політико-правовим характером констатувалося у правовій науці вже давно, що в свою чергу поставило більш широке питання про окремий самостійний вид юридичної відповідальності - конституційний. [1]
Відсутність санкцій у багатьох конституційно-правових нормах знижує ефективність їх дії і незавжди може бути компенсовано санкціями інших галузей права. Лише конституційно-правові санкції відображають особливості захисту суспільних відносин, можуть звести до притягнення до відповідальності від порушення норм конституційного права. У ряді випадків в силу самих конституційно-правових норм застосування санкцій інших галузей стає неможливим. Так, народні депутати, глава держави одержують певний імунітет, який дає їм додаткові, у порівнянні із іншими громадяни, гарантії від притягнення до традиційних видів юридичної відповідальності. [2]
Очевидно, що конституційно-правові норми потребують адекватної системі засобів захисту своїх приписів, яка поряд з іншими санкціями включала би і конституційно-правові. Більш того, деякі санкції можуть бути встановлені лише Конституцією України.
Представляється, що основною метою конституційно-правових санкцій є попередження від відхилень встановленої диспозиції конституційно-правових норм певної моделі поведінки суб’єктів. А якщо це сталося, то застосування конституційно-правових санкцій спрямовано на здійснення превенції, відновлення в усіх можливих випадках порушеного конституційного правопорядку. Конституційно-правові санкції мають ряд особливостей, що відрізняють їх від заходів інших видів юридичної відповідальності, що дозволяє виділити їх у самостійний вид, а саме:
• заходи конституційно-правової відповідальності мають чітко виражений політичний характер і за підставами застосування, і за колом суб'єктів. У зв'язку з цим є небезпека того, що конституційно-правова відповідальність може перетворитися з правового інструмента в політичний. Тому здійснення заходів конституційно-правової відповідальності має обмежуватися конституційно-правовою галуззю.
• конституційно-правові санкції застосовуються широким колом уповноважених суб'єктів - органами законодавчої, виконавчої, судової влади, місцевого самоврядування, посадовими особами, громадянами, наприклад, у випадку відкликання та інш. Заходи конституційно-правової відповідальності можуть застосовуватися органами та посадовими особами відносно непідлеглими і непідзвітними їм суб'єктами, тим самим відрізняючись від дисциплінарних стягнень.
• вищі органи державної влади і посадові особи багато в чому мають власну відповідальність. При встановленні конституційно-правових санкцій відносно цих суб'єктів слід виходити з принципу «стримувань і противаг», таким чином, щоб заходи конституційно-правової відповідальності були взаємно збалансовані. А обов'язок одного була б підкріплена повноваженнями іншого органу - посадової особи чи іншої інстанції відповідальності, наприклад, виборців на випадок невиконання певних дій.
• застосування конституційно-правових санкцій не тягне судимість чи іншого виду покарання. [3]
Для конституційно-правових санкцій актуальною є проблема їх реалізації: нерідко або порядок їх застосування не визначено, або вони незастосовні, або не застосовуються. І в такому разі встановлення санкцій не лише не має сенсу, але і спричиняє ефект, зворотний очікуваному, тому що коли санкції перетворюються в абстрактну загрозу, декларативними стають і конституційно-правові норми в цілому. У зв'язку з цим, встановлення і дотримання процедури застосування санкцій надзвичайно важливо, тому що притягнення суб'єкта до конституційно-правової відповідальності представляє собою результат застосування та взаємодії матеріальних і процесуальних норм.

Література:
1. Кравченко В.В. Конституційне право України. –К., 2007. –С. 239.
2. Тодыка Ю.Н. Конституционные основы формирования правовой культуры. –Х., 2001. С.121.
3. Тацій В.Я., Тодика Ю.М. Становлення правової державності в Україні в аспекті конституціоналізму//Коснтитуційно-правові засади становлення української державності. –Х., 2003. –С. 54.

e-mail: wwwpav@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТУ ПРЕЗИДЕНТСТВА В УКРАЇНІ
23.03.2010 11:18
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ УКРАЇНИ
19.03.2010 12:12
ЗАКРЕПЛЕНИЕ ОСНОВ КОНСТИТУЦИОННОГО СТРОЯ И ФОРМ ГОСУДАРСТВЕННОГО УСТРОЙСТВА В КОНСТИТУЦИЯХ УКРАИНЫ И РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
11.03.2010 11:02
SOME QUERIES ON UKRAINIAN-SWEDISH LEGAL RELATIONS BACKGROUND
10.04.2010 19:06
ДЕРЖАВА І ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ В ПОЛІТИЧНІЙ СИСТЕМІ СУСПІЛЬСТВА
09.04.2010 17:49
ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВОГО ТА НАЦІОНАЛЬНОГО РЕЖИМУ МОРСЬКИХ ПОРТІВ
08.04.2010 20:57
ІНСТИТУТ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ОПОЗИЦІЇ ЯК ФОРМА ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
08.04.2010 20:53
ЩОДО ПИТАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ПРИНЦИПІВ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА ТА КОНСТИТУЦІЇ
07.04.2010 21:00




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше