:: LEX :: ПРАВО НА СВОБОДУ ДУМКИ І СВОБОДУ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 61)

Date of conference

16 May 2024

Remaining time to start conference 0


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВО НА СВОБОДУ ДУМКИ І СВОБОДУ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
 
07.06.2023 20:58
Author: Андрійченко Сергій Сергійович, студент 1 курсу денної форми здобуття освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право» освітньої програми «Право» Навчально-наукового інституту права Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law. Administrative law. Administrative judicial law. Custom and tax law. Municipal law]

Свобода думки та свобода масової інформації є важливими аспектами розвитку демократії та додержання принципу верховенства права. Ці принципи становлять основу для розвитку демократичного суспільства, відкритості, толерантності та прогресу.

Право на інформацію є одним з політичних прав, хоча це питання може бути розглянуте з різних точок зору. Очевидно, що право на самовираження, включаючи право на інформацію, є не тільки політичним правом громадянина, а й природним особистим правом. Тому право на інформацію, яке забезпечує свободу думки, є властивим кожній людині як представнику громадськості (від народження), а не тільки в контексті політичного життя країни. Таку позицію підтримує Європейський суд з прав людини, згідно з якою кожна особа може здійснювати право на інформацію незалежно від мети, чи то для приватної користі, політичної пропаганди, релігійної діяльності та інших цілей [1, с.78].

Гарантії свободи думки і слова є комплексною системою нормативних, інституційних і процесуальних засобів, які забезпечують визнання, захист і реалізацію цих свобод. Перша група нормативних гарантій включає конституційно-правові норми, що забезпечують реалізацію та захист свободи слова. Ці гарантії закріплені в Конституції України та законах країни, і вони включають: свободу збирання, зберігання, використання і поширення інформації за будь-якими зручними способами тощо.

Друга група гарантій є організаційно-правовими і спрямовані на забезпечення свободи слова в Україні. Органи спеціальної компетенції, зокрема Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації, займаються цією справою. 

Свобода масової інформації є однією з основних складових демократичного суспільства. Вона відіграє важливу роль у забезпеченні прозорості, відкритості та розвитку суспільства. Свобода масової інформації означає право на отримання, пошук, отримання та поширення інформації без втручання або обмежень з боку держави або інших сторон.

Одним із основних аргументів на користь свободи масової інформації є її роль у забезпеченні принципу верховенства права. Масова інформація виступає важливим механізмом контролю за владою і розкриття корупції та зловживань. Вільні та незалежні ЗМІ можуть виконувати функцію сторожа демократії, стежити за діяльністю уряду та інших владних структур, інформувати громадян про події та проблеми, що відбуваються в суспільстві [2, с.148].

Хоча право на свободу думки і свободу масової інформації є важливими, існують певні обмеження, які можуть бути законними і обґрунтованими в інтересах громадського порядку, безпеки, моралі, здоров'я або прав та свобод інших осіб. Такі обмеження можуть бути встановлені законом та повинні бути необхідними та пропорційними.

Наприклад, випадки шантажу, загроз безпеці громадськості або пропаганди насильства можуть бути об'єктом обмежень, щоб запобігти шкоді іншим особам або суспільству в цілому. Проте важливо, щоб такі обмеження не були зловживанням та не використовувалися для придушення політичних думок, висловлювань або дій опозиції.

Важливим аспектом є обмеження свободи думки і слова під час воєнного стану. Законопроєкт № 7189 "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо забезпечення протидії несанкціонованому розповсюдженню інформації про направлення, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, рух, переміщення або розміщення Збройних Сил України чи інших військових формувань України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану" був прийнятий Верховною Радою України 24 березня 2022 року.

Згідно з цим законом, за поширення інформації про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи військових формувань, якщо така інформація не була оприлюднена Генеральним штабом Збройних Сил України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану, передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п'яти до восьми років.

Також варто зазначити, що деякі громадяни України, іноді необдумано та небезпечно, надають допомогу ворогу шляхом поширення інформації про направлення, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, а також про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи інших військових формувань України. Навіть попри заклики Збройних Сил України, деякі особи, які причетні до такої діяльності, продовжують її, щ о є неприпустимим у зв'язку з продовженням збройної агресії та проведенням бойових дій.

Отже, підсумовуючи, можемо зазначити, що права на свободу думки і свободу масової інформації є надзвичайно важливими у сучасному демократичному суспільстві. Проте, враховуючи введення воєнного стану, такі права можуть бути дещо обмеженими, важливо, щоб таке обмеження здійснювалось відповідно до законодавства та не порушувало інші права громадянина. 

Список використаної літератури

1. Похиленко І. Щодо обмеження права на свободу слова в умовах воєнного стану. Травневі студії: історія, політологія, міжнародні відносини (2022): 77-79.

2. Ігнатченко І. Г. Актуальні проблеми механізму адміністративно-правового регулювання захисту та гарантування прав на свободу думки, совісті, релігії в Україні. Право і суспільство 5 (2022): 146-154.

_________________________

Науковий керівник: Дешко Л.М., доктор юридичних наук, професор, професор кафедри конституційного права Київського національного університету імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОДАТКОВА ОПТИМІЗАЦІЯ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
26.05.2023 23:15
БОРОТЬБА З ПОДАТКОВИМ УХИЛЕННЯМ: ПРОБЛЕМА НЕДЕКЛАРУВАННЯ ДОХОДІВ ТА ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ КОНТРОЛЮ ТА ВИКРИТТЯ ПОДАТКОВИХ ШАХРАЙСТВ
26.05.2023 22:56
РОЛЬ КОМІСІЙ ПРАВДИ В ПРОЦЕСІ МИРОБУДУВАННЯ
26.05.2023 22:42
ТРАСФЕР ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ПЕРСПЕКТИВНА ДОГОВІРНА ФОРМА ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА В КОСМІЧНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ
19.05.2023 19:44
НОВІ ВИКЛИКИ ЧЕТВЕРТОГО ПОКОЛІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ: ПРАВО НА ОДНОСТАТЕВІ ШЛЮБИ
19.05.2023 18:45
ЦИФРОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА ТА ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ
12.06.2023 19:02
ПРАВОВІ ПОЗИЦІЇ ВЕРХОВНОГО СУДУ ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ЮРИДИЧНОЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ У СУДОЧИНСТВІ
12.06.2023 18:29
ПЕРЕБУДОВА ВІДНОСИН ЮРИДИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ І ДЕРЖАВИ ЗА ПОДАТКОВІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
12.06.2023 18:23
ПРИНЦИПИ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
07.06.2023 21:12
ПРАВО НА ОСВІТУ ТА ВИКЛИКИ ВОЄННОГО СТАНУ
01.06.2023 16:11




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше