:: LEX :: АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
 
02.04.2019 16:58
Автор: Абражевич Дар’я Артемівна, студентка юридичного факультету Національного авіаційного університету
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Корупція в Україні довгий час є однією з найгостріших проблем, яку вже довгий час намагаються вирішити. Для досягнення цієї мети буди внесені зміни до законодавства, зокрема прийнято закон України «Про Національне антикорупційне бюро України» 2014 р. [1], «Про запобігання корупції» 2014 р. [2] та ін. Вони містять принципи протидії корупції та запобіганню її виникнення. Кодекс України про адміністративні правопорушення також містить главу, присвячену адміністративним правопорушенням, пов’язаним з корупцією [3].

Багато науковців та юристів присвячують свої праці цьому питанню : І.Л. Бородін, М.М. Луценко та Л.І. Щербина [4], О.С. Півненко [5] та ін.

Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. вніс певні зміни, адміністративна відповідальність відтепер передбачена тільки за правопорушення, які пов’язані з корупцією (діяння, які не містять ознак корупції, проте порушують встановлені антикорупційним законом вимоги, заборони та обмеження).

Глава 13-А КУпАП передбачає ряд адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією : 

• Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (Стаття 172-4).

• Порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (Стаття 172-5).

• Порушення вимог фінансового контролю (Стаття 172-6).

• Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (Стаття 172-7).

• Незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень (Стаття 172-8).

• Невжиття заходів щодо протидії корупції (Стаття 172-9).

• Порушення заборони розміщення ставок на спорт, пов’язаних з маніпулюванням офіційним спортивним змаганням (Стаття 172-9-1).

• Порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля (Стаття 172-9-2) [3].

Ці правопорушення містять такі ознаки : протиправність діяння (дії чи бездіяльності); суспільна небезпека (суспільна шкода) таких діянь; наявність вини у їх вчиненні; їх адміністративна караність; наявність специфічного об’єкта посягання [6, c. 26].

Розглядаючи склад адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією необхідно зазначити родовий об’єкт - сукупність відносин, що складаються у сфері забезпечення обмежень та усунення умов щодо можливих корупційних проявів [7]. Щодо об’єктивної сторони адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, більшість з них вчиняється у формі протиправних дій (порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності; вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів; неправомірне одержання подарунка та ін.). В деяких випадках цим адміністративним проступкам властива протиправна бездіяльність (неповідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни в майновому стані; неповідомлення особою у встановлених випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та ін.). Досить суттєвою кваліфікуючою ознакою об’єктивної сторони більшості проступків, пов’язаних з корупцією, є повторність окремих порушень, за вчинення яких особа протягом року піддавалась адміністративному стягненню. За рецидивні випадки таких порушень передбачено більш суворе адміністративне покарання порівняно з попередніми [7].

Суб’єктами адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією є : особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (зокрема, це вищі посадові особи держави; депутати всіх рівнів; державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування та ін.; особи, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків; кандидати у депутати всіх рівнів представницької влади; фізичні особи, які здійснюють діяльність, пов’язану із запобіганням, протидією корупції, імплементацією стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингом цієї політики в Україні та ін. [8].

Суб’єктивна сторона адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією: вина у формі умислу, мотив і мета є корисливими (проте не впливають на кваліфікацію).

Санкціями за вчинення проступків, пов’язаних з корупцією, є штраф (основне адміністративне стягнення), а також додаткові : конфіскація та позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, які в більшості випадків застосовуються одночасно [7].

Для вирішення проблеми, пов’язаної з корупцією необхідно поєднувати заходи адміністративної відповідальності та антикорупційні заходи превентивного, карального та іншого соціально-правового впливу. Для ефективної боротьби з корупцією потрібно розробити дієву на практиці систему запобігання корупції та усунути її соціальні передумови.

Література : 

1. Закон України «Про Національне антикорупційне бюро України» // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2014, № 47, ст.2051.

2. Закон України «Про запобігання корупції» // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2014, № 49, ст.2056.

3. Кодекс України про адміністративні правопорушення // Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР) 1984, додаток до № 51, ст.1122.

4. Луценко М. М. Корупція в Україні: сучасний стан і проблеми протидії [Електронний ресурс] / М. М. Луценко, Л. І. Щербина // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT= ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvmgu_jur_2015_15(2)__40.

5. Півненко О. С. Актуальні проблеми запобігання та протидії корупції і охорони права власності [Електронний ресурс] / О. С. Півненко // BiG-LiB. – 2011. – Режим доступу: http://www.big-lib.com/book/64_Aktyalni_problemi_zapobigannya_ta_protidii_korypcii_i_ohoroni_prava_ vlasnosti/6963_Pivnenko_O_S_PROTIDIYa_KORYPCIINIM_PROYaVAM_Y_SISTEMI_ DERJAVNOI_SLYJBI_YKRAINI.

6. Колпаков В. К. Адміністративна відповідальність: навч. посіб. / В. К. Колпаков. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 255 с.

7. Гончарук С. Т. Юридичний аналіз адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією [Електронний ресурс] / С. Т. Гончарук // Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». – 2018. – Режим доступу: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/download/12725/17556.

8. Лист роз’яснення суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення [Електронний ресурс] // Управління держпраці у Черкаській області. – 2016. – Режим доступу: http://ck.dsp.gov.ua/?q=article/lyst-rozyasnennya-subyekty-vidpovidalnosti-za-korupciyni-pravoporushennya.

__________________________

Науковий керівник: Гусар Ольга Анатоліївна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри конституційного і адміністративного права, Національний авіаційний університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРАВОВИЙ СТАТУС ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ В МІЖНАРОДНОМУ ПРИВАТНОМУ ПРАВІ
29.03.2019 13:25
ІНСТИТУТ УСИНОВЛЕННЯ В МІЖНАРОДНОМУ ПРИВАТНОМУ ПРАВІ: ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ ТА ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
29.03.2019 13:22
ОБМЕЖЕННЯ У СЛУЖБОВОМУ ПРАВІ: ПОШУК ПАРНОЇ КАТЕГОРІЇ
26.03.2019 15:57
СТИМУЛЮВАННЯ У СЛУЖБОВОМУ ПРАВІ: СТАДІЙНИЙ АСПЕКТ
26.03.2019 15:52
ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР: ПРОБЛЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
04.04.2019 21:18
ЛОБІЗМ ЯК ЕЛЕМЕНТ КОРЕКТНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА ВЛАДОЮ
03.04.2019 13:02
ПРАВОВИЙ СТАТУС ГЛАВИ ДЕРЖАВИ У СФЕРІ РОЗВІДУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ ТА УКРАЇНИ
03.04.2019 12:54
ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ПОРАНЕНИХ І ХВОРИХ У ЗБРОЙНОМУ КОНФЛІКТІ
02.04.2019 17:24
СУДОВА РЕФОРМА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАХИСТУ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
01.04.2019 19:39




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше