:: LEX :: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ НА ЄВРОПЕЙСЬКИХ НОМЕРАХ: НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО ТА МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 62)

Термін подання матеріалів

13 червня 2024

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ЧЕРЕЗ МИТНИЙ КОРДОН УКРАЇНИ НА ЄВРОПЕЙСЬКИХ НОМЕРАХ: НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО ТА МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ
 
06.06.2019 15:17
Автор: Макарова Світлана Олександрівна, студентка Університету митної справи та фінансів, Навчально-науковий інститут права та міжнародно правових відносин
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Практика придбання нерозмитнених закордонних автомобілів з, як правило, європейськими номерами останнім часом стала дуже популярною. Низька ціна, що утворилася в основному за рахунок несплати митних платежів, і порівняно висока якість таких іномарок сприяють збільшенню числа авто на єврономерах на українських шляхах (чому багато автовласників на українських номерах не дуже раді).

Через митний кордон України проходить близько від 380 тисяч до 2 мільйонів транспортних засобів на іноземних номерах, які в народі отримали назву «Євробляхи».

За даними Державної фіскальної служби до ТОП -5 країн–членів ЄС, з яких ввезено транспорті засоби входять: Польща, Німеччина, Литва, Чехія, Болгарія.

Іноземні транспортні засоби ввозяться на митну територію України у двох режимах: транзит і тимчасове ввезення.

Так, відповідно до МКУ ст 103 тимчасове ввезення характеризується як митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання . 

А дане поняття за Стамбульською конвенцією «Про тимчасове ввезення» дає таке визначення- "тимчасове ввезення" означає: митний режим, який дозволяє приймати на митну територію певні товари (у тому числі транспортні засоби), умовно звільнені від ввізного мита і податків, без застосування заборон чи обмежень економічного характеру на ввезення; такі товари (у тому числі транспортні засоби) мають ввозитися з визначеною метою і призначатися для подальшого вивезення у встановлений термін, та не піддаватися змінам, за винятком нормального зниження їхньої вартості (амортизації) внаслідок їхнього використання. 

Митний транзит" означає митний режим, за яким товари перевозяться під митним контролем з однієї митної установи до іншої, зазначається в Стамбульській конвенції.

Під транзитом за Митним Кодексом України розуміється митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Так порівнюючи поняття транзиту відповідно до МКУ й Стамбульської конвенції можна зробити висновок, що МКУ дає більш повне й ширше пояснення. 

Перший варіант, дає можливість використовувати транспортний засіб до одного року в разі ввезення іноземним громадянином і до трьох років у разі ввезення іноземною компанією, а другий варіант дає можливість використовувати автомобіль без сплати податків протягом 5 – 10 днів.

Проте в разі порушення цих строків та/або встановлення факту використання автомобіля для інших цілей, ніж ті, що були заявлені, порушникам загрожують серйозні штрафні санкції.

Найбільш небезпечною для всіх автолюбителів на єврономерах є ст. 485 Митного кодексу України (далі – МК), що встановлює відповідальність за будь-які протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів. Серед таких дій у диспозиції зазначеної статті значиться, зокрема, використання товарів, щодо яких надано пільги зі сплати митних платежів в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими були надані пільги. До відповідальності, передбаченої ст. 485 МК, можуть бути притягнуті як особи, які ввезли автомобілі в Україну зі звільненням від сплати податків і потім порушили умови такого звільнення (наприклад, не вивезли авто вчасно, передали його в користування іншим особам тощо), так і особи, які використовують такі автомобілі.

У цьому випадку – використання автомобіля не для цілей його транзиту з одного митного пункту пропуску до іншого (під час заявлення авто в режимі "транзит"), не для цілей особистого користування (під час ввезення авто іноземного громадянина) або не для тих цілей комерційного використання, які дозволені законодавством та/або були заявлені (під час ввезення авто іноземної компанії).

За ці та інші дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, ст. 485 МК передбачено штраф у розмірі 300 % несплаченої суми митних платежів. У грошовому еквіваленті ця сума залежить від вартості автомобіля і, як правило, обчислюється кількома сотнями тисяч гривень.

Так, наприклад, у справах № 725/6187/16-а і № 337/5025/15-а, що дійшли до Вищого адміністративного суду (далі – ВАСУ), сума штрафу за ввезення автомобілів марок "Mercedes Benz C180CG1" і "BMW Х5" склала 618175,98 грн і 501548,79 грн відповідно. А у справі № 751/5277/16-а, розглянутій 08.11.2016 Київським апеляційним адміністративним судом, сума штрафу за ввезення авто марки "AUDI A6" склала 1467947,91 грн. У всіх цих випадках законність накладених штрафів було підтверджено судом.

Так, у згаданій вище справі № 751/5277/16-а до відповідальності було притягнуто громадянина Білорусі, який увіз авто марки "AUDI A6", що належить литовській фірмі, заявив його в режимі "для особистого користування", а потім продав його іншій особі за 100000 білоруських рублів. А в справі № 633/383/16-а, також розглянутій ВАСУ, до відповідальності було притягнуто громадянина України, який використовував автомобіль, завезений для особистого користування громадянином Азербайджану.

Додатково митні органи можуть накласти штраф за порушення встановлених строків транзиту або тимчасового ввезення. Так, за порушення строків транзиту менше ніж на одну добу ст. 470 МК передбачено штраф у розмірі 170 грн, від 1 до 10 днів – 3400 грн, понад 10 днів – 8500 грн. За порушення строків тимчасового ввезення менше ніж на 3 дні ст. 481 МК передбачений штраф у розмірі 850 грн, від 3 до 10 днів – 5100 грн, понад 10 днів – 17000 грн.

При цьому якщо порушник вищевказаних митних правил не має постійного місця проживання або адреси (наприклад, є нерезидентом), то транспортний засіб може бути вилучено для забезпечення сплати штрафу.

Найбільш непомітними для митників є особи, які використовують автомобілі, завезені в режимі тимчасового ввезення комерційного використання, який може тривати до трьох років з можливістю продовження.

Згідно з додатком С до Стамбульської Конвенції про тимчасове ввезення під комерційним використанням розуміється платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безкоштовне перевезення вантажів. Автомобілі комерційного використання мають бути зареєстровані на території, що не є територією тимчасового ввезення, на ім'я особи, яка зареєстрована або проживає за межами території тимчасового ввезення, і ввозитися й використовуватися особами, які провадять свою діяльність із такої території. При цьому такі авто можуть використовуватися третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права тимчасового ввезення та провадять свою діяльність на користь останнього, навіть якщо вони зареєстровані або постійне проживають на території тимчасового ввезення.

Тобто в принципі автомобілі, зареєстровані на іноземну фірму, можуть увозитися без сплати митних платежів у режимі тимчасового ввезення для комерційного використання в Україні в інтересах цієї фірми. При цьому ввозити та використовувати їх можуть, зокрема, громадяни України, оформлені як співробітники або підрядники цієї фірми, які провадять свою діяльність у її інтересах і мають відповідну довіреність та/або інші підтвердні документи.

Отже, для створення умов гуманізації переміщення транспортних засобів через митний кордон України, було використано Стамбульську конвенцію «Про тимчасове ввезення». Однак можемо спостерігати, що гуманізація щодо переміщення транспортних засобів через митний кордон України в режимі тимчасове ввезення стала причиною зростання порушення митних правил. Слід зазначити, що використання даної конвенції є недопрацьованим, тому необхідно додати до законопроекту «Про переміщення транспортних засобів через митний кордон України в режимі транзит», такі відомості:

- Збільшити термін перебування транспортних засобів для громадян України до 1 року;

- Обов`язкове інформування громадян з приводу строків перебування транспортних засобів;

Література:

1. Конвенція « про тимчасове ввезення»( Про приєднання України до Конвенції див. Закон N 1661-IV ( 1661-15 ) від 24.03.2004 ) 

2. Митний кодекс України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 44-45, № 46-47, № 48, ст.552)

____________________________

Науковий керівник: Мазур Анатолій Васильович, кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного та митного права Університету митної справи та фінансів



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЦІЛІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВСТУПУ УКРАЇНИ В ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ
29.05.2019 12:30
МОВНЕ ПИТАННЯ: УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК БАЗОВИЙ СИСТЕМО УТВОРЮВАЛЬНИЙ ЕЛЕМЕНТ УКРАЇНСЬКОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ НАЦІЇ
27.05.2019 18:35
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ АДВОКАТІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ЗА ТРУДОВИМИ ДОГОВОРАМИ
27.05.2019 12:02
ОСНОВНІ АСПЕКТИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ СПІВПРАЦІ УКРАЇНА - НАТО
21.05.2019 19:25
ЗАРОДЖЕННЯ ІНСТИТУТУ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
14.06.2019 12:11
ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В АГРОПРОМИСЛОВОМУ КОМПЛЕКСІ
13.06.2019 12:53
CПІР ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ ЯК РІЗНОВИД ПУБЛІЧНО-ПРАВОВОГО СПОРУ
12.06.2019 17:37
РЕФОРМА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ
10.06.2019 15:19




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше