:: LEX :: СУБ’ЄКТИ ЗАПОБІГАННЯ ЗЛОЧИНІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ПОДАТКОМ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СУБ’ЄКТИ ЗАПОБІГАННЯ ЗЛОЧИНІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ПОДАТКОМ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ
 
19.10.2009 18:04
Автор: Корольчук Віктор Володимирович, ад’юнкт кафедри кримінології та кримінально-виконавчого права Київського національного університету внутрішніх справ
[Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]
В Україні, сьогодні, в системі державних органів, які беруть участь у запобіганні вчиненню злочинів, пов’язаних з податком на додану вартість можна виділити такі: 1) спеціальні державні органи, які в межах покладених на них повноважень безпосередньо здійснюють боротьбу з економічною злочинністю; 2) державні органи, які беруть участь або здійснюють певні функції в боротьбі з економічною злочинністю в межах виконання покладених на них інших основних функцій.
До спеціальних державних органів, які безпосередньо здійснюють боротьбу з економічною злочинністю, відносяться: спеціальні державні підрозділи Міністерства внутрішніх справ України (Державна служба боротьби з економічною злочинністю), спеціальні державні підрозділи Служби безпеки України (управління з контрозвідувального захисту економіки держави), спеціальні державні підрозділи Державної податкової адміністрації України.
Крім того, у разі необхідності Верховною радою України на постійній або тимчасовій основі можуть бути створені й інші спеціальні органи для боротьби з економічною злочинністю.
До державних органів, які беруть участь або здійснюють певні функції в боротьбі з економічною злочинністю, в межах виконання покладених на них інших основних функцій належать: Координаційний комітет по боротьбі з організованою злочинністю і корупцією при Президентові України; органи внутрішніх справ та Служби безпеки України (крім спеціальних підрозділів); органи прокуратури України; органи і установи виконання покарань; митні органи і підрозділи прикордонних військ України; органи державної податкової адміністрації України (крім спеціальних підрозділів); державні органи контрольно-ревізійної служби; включаючи й відомчі ревізійні підрозділи державних органів виконавчої влади; органи які входять до структури Антимонопольного комітету та Національного банку України, а також інші кредитно-фінансові установи; органи, які входять до структури Фонду державного майна України, Національного депозитарію та Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; відповідні органи і установи, що входять до структури Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства закордонних справ України, Міністерства аграрної політики України та деяких інших центральних та місцевих органів виконавчої влади.
Суб’єктами запобігання злочинів є державні органи, громадські організації й окремі громадяни. Складність і різноманіття запобіжної діяльності визначають і розмаїтість суб’єктів цієї діяльності, які поєднуються в складну багаторівневу й багатофункціональну систему. Суб’єктом загального запобігання злочинності є практично все суспільство, всі інститути цивільного суспільства, держава в цілому.
Завдання спеціально-кримінологічного запобігання злочинності вирішуються безліччю суб’єктів, які можна розрізняти за різними ознаками.
За характером функцій - суб’єкти спеціалізовані, для яких функція запобігання основна або одна з головних (органи внутрішніх справ), і неспеціалізовані, для яких запобігання є підлеглою, похідною від головної функції (школа, родина).
За масштабом (рівнем) діяльності - суб’єкти загальнодержавні (уряд), регіональні й галузеві (управління внутрішніх справ, орган Державного казначейства), об’єктові (трудовий колектив).
За сферами діяльності, або компетенції - суб’єкти правового регулювання й владного, державно-правового управління: а) органи державної влади в центрі й регіонах; б) суб’єкти планування й координації (міністерства, відомства й виконавчі органи влади регіонів); в) суб’єкти управління окремими напрямами запобіжної діяльності (правоохоронні органи, спеціалізовані контролюючі органи, громадські організації); г) суб’єкти безпосереднього здійснення запобіжної діяльності (служби й посадові особи правоохоронних і контролюючих органів, члени громадських організацій, окремі громадяни (Закалюк А.П., 2007 р.; Курганов С.І., 1998 р.).
Ряд авторів класифікують суб’єктів профілактики з дещо інших позицій. Так, Бурлаков В.Н. ділить суб’єктів запобігання злочинності на три групи.
Перша - містить у собі суб’єктів загальсоціальної профілактики, до яких відносяться центральні, регіональні й місцеві органи влади, а також громадські формування, які не виконують безпосередньо правоохоронні функції.
У другу групу входять суб’єкти спеціально-кримінологічної профілактики: а) державні органи, які виконують правоохоронні функції (МВС, СБУ, прокуратура, податкова міліція, суд і ін.); в) державно-громадські органи, які виконують правоохоронні функції; г) приватні й громадські структури, які сприяють виконанню правоохоронних завдань, наприклад, приватні охоронні служби.
Третя група поєднує суб’єктів, які здійснюють індивідуальну профілактику (Бурлаков В.Н., 1995 р.).
Науковець І.І. Кучеров всіх суб’єктів, які здійснюють запобіжну діяльність у сфері оподатковування, поділяє на шість груп. До першої він відносить органи, які виявляють податкові правопорушення в процесі здійснення загального державного фінансового контролю. До другої групи - органи, до компетенції яких відноситься проведення й організація податкового контролю. У третю групу входять правоохоронні органи, які виявляють, припиняють і запобігають податковим злочинам й правопорушення поряд з іншими. Четверту групу становлять правоохоронні органи, для яких виявлення, запобігання й припинення податкових злочинів і правопорушень одне з основних завдань. П’яту - судові органи. Нарешті, шосту групу утворять організації (аудиторські фірми, громадські організації платників податків і фахівців з оподатковування), керівники й бухгалтери організацій, а також громадяни. Всіх їх поєднує наявність передбачених законодавством різних прав і обов’язків, які в більшій або меншій ступені дозволяють перешкодити протиправній діяльності в сфері оподатковування (Кучеров І.І., 1999 р.).
Виходячи із цього, вважаємо за доцільне розділити суб’єктів запобігання злочинів, пов’язаних з податком на додану вартість на дві групи. До першої відносяться суб’єкти загальносоціальної профілактики. У другу групу - спеціально-кримінологічної профілактики варто включити дві підгрупи: а) основні суб’єкти запобігання злочинності у сфері оподаткування; б) ті органи, для яких запобігання податкових злочинів в цілому і злочинів, пов’язаних з податком на додану вартість зокрема, не є основною діяльністю, але які в процесі здійснення своєї професійної діяльності можуть виявляти причини й умови, які сприяють вчиненню таких злочинів, або перешкоджати їх вчиненню.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ ЯК ОДИН З СПОСОБІВ ТІНЬОВИХ ПРОЯВІВ ТА ВИДІВ ЗЛОЧИНІВ, ПРИТАМАННИХ ДЖЕРЕЛАМ ТІНЬОВИХ ВІДНОСИН У СФЕРІ ЗДІЙСНЕННЯ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
26.08.2009 07:31
ОСОБА ЗЛОЧИНЦЯ ПРИ РОЗСЛІДУВАННІ ЗЛОЧИНІВ, ЩО ВЧИНЯЮТЬСЯ НА ҐРУНТІ РАСОВОЇ, НАЦІОНАЛЬНОЇ ЧИ РЕЛІГІЙНОЇ ВОРОЖНЕЧІ
23.09.2009 20:22
ОПЕРАТИВНА ЗАКУПІВЛЯ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ У СТРУКТУРІ ТАКТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
20.10.2009 15:00
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ПРОТИДІЇ НЕЗАКОННОМУ ЗАВОЛОДІННЮ ТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ
20.10.2009 14:33
ОСОБЛИВОСТІ ЗАПОБІГАННЯ НЕЗАКОННОМУ ЗАВОЛОДІННЮ АВТОТРАНСПОРТОМ
20.10.2009 14:29
ПОНЯТТЯ ТА ОЗНАКИ ТАКТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ У КРИМІНАЛІСТИЦІ
16.10.2009 15:07
ПЛАНИ ТА СХЕМИ ЯК ДОДАТКИ ДО СЛІДЧИХ ДІЙ
15.10.2009 18:49
МОДЕЛЮВАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ПОЛІМЕРНИХ МАТЕРІАЛІВ ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ РЕЧОВИХ ДОКАЗІВ
15.10.2009 18:44
ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ ВСТАНОВЛЕННЯ ОСОБИ НЕВПІЗНАНОГО ТРУПА З ВИКОРИСТАННЯМ МОЖЛИВОСТЕЙ ДАКТИЛОСКОПІЇ
15.10.2009 18:41
ОСОБЛИВОСТІ ВИКРИТТЯ СЕКСУАЛЬНОГО ВБИВЦІ У ВЧИНЕНОМУ НИМ ЗЛОЧИНІ
15.10.2009 18:37




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше