:: LEX :: ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА СЬОГОДНІ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 16)

Термін подання матеріалів

15 жовтня 2019

До початку конференції залишилось днів 23


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА СЬОГОДНІ
 
05.03.2011 09:37
Автор: Поліщук Мар’яна Анатоліївна, студентка факультету соціології та права Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут"
[Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право]
Кожного дня ми робимо покупки, користуємося різноманітними  послугами, здійснюємо певну діяльність. Разом з цим, далеко не кожна людина замислюється, що вона водночас виступає  учасником правовідносин, і, як наслідок, має відповідні права та обов’язки. Тому важливим кроком на сьогодні залишається ознайомлення громадян зі своїми правами та обов’язками, адже їх знання допоможе не тільки вирішити певні проблеми, але й уникнути нових.
Не секрет, що доволі часто виникають ситуації, коли права покупців порушуються. Але, за браком знань, люди не знають до кого і коли звернутись, як себе захистити.
Перш за все, щоб правильно оцінити ситуацію та знайти з неї вихід, необхідно знати свої права. Як споживачі різноманітних послуг (послуг перукаря, медичних, освітніх закладів), так і як покупці продовольчих чи промислових товарів у спеціалізованих магазинах чи на ринку, споживачі мають право на належну якість та безпеку продукції чи обслуговування; необхідну,  доступну,  достовірну  та своєчасну інформацію про продукцію; відшкодування за нанесену шкоду  (збитки); звернення до спеціальних органів за захистом щодо порушених прав; об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
А коли справа стосується несезонних товарів, наприклад, купівля зимового взуття восени, і, продавець видає чек та гарантію, слід зазначити, що гарантійний строк починається з початку відповідного сезону, у нашому випадку, взимку. Також споживачі можуть обміняти товар протягом чотирнадцяти днів, якщо він  не влаштував за формою, кольором, розміром, але при умові, що збережено його товарний вигляд, ярлики, а також чек. Якщо аналогу купленого товару немає – то одержати гроші назад.
Купуючи товар, необхідно пам’ятати, що гарантійний строк починається з дня його поставки (складання), а коли цей термін невідомий – з дня укладення договору. Коли на придбаний товар гарантійний строк чи термін придатності не встановлений, то претензії можуть бути пред’явленими протягом двох років, а стосовно об'єкта будівництва – протягом десяти років від дня його передачі.
Коли придбаний товар не відповідає належній якості, споживачі можуть вимагати зменшення ціни та усунення виявлених недоліків. Усі витрати в такому випадку здійснюються за рахунок продавця і протягом чотирнадцяти днів. На час ремонту, але лише за наявності письмової вимоги про це, може надаватися аналогічний товар у користування. Якщо протягом гарантійного строку будуть виявлені істотні недоліки, тобто недоліки, які не усуваються, або при усуненні появляються знову і знову, можна вимагати повернення грошей або заміни товару. Якщо товар протягом тривалого часу не використовувався, то вимоги можна пред’являти протягом строку його служби. До речі, вимоги можна пред’являти як до продавця, так і до виробника.
Здійснюючи будь-яку покупку, необхідно добре ознайомитися з товаром, перевірити його якість. У випадку, коли покупка оформлюється у письмовій формі, потрібно ознайомитися з документами, запросити їх роз’яснення. Також у договорі слід чітко визначити асортимент, кількість, якість та ціну товару, адже ці умови договору не являються істотними, і якщо вони не будуть зазначені, продавець на власний розсуд визначає, який товар надсилати, а ціна встановлюється виходячи із середньої вартості аналогічного товару. На цій підставі досить часто виникають суперечки, адже продавець може продати товар, реалізація якого є вигідною саме йому, а не споживачу.
Звичайно, законодавець не може передбачити усіх випадків порушення, тому у ст.    21 ЗУ ,, Про захист прав споживачів” зазначається, що права споживача вважаються порушеними у будь-якому випадку, якщо при реалізації продукції будь-яким чином порушується право на свободу вибору продукції, свобода  волевиявлення та/або висловлене волевиявлення; при   наданні послуги, від якої споживач не може відмовитись, а одержати може лише в одного виконавця,  виконавець нав'язує такі умови одержання послуги,  які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами   та/або виконавцями, не надають споживачеві однакових гарантій відшкодування шкоди, завданої невиконанням (неналежним виконанням) сторонами умов договору; порушується  принцип  рівності сторін договору; будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується  право  споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію; споживачу реалізовано продукцію, яка є   небезпечною, неналежної якості, фальсифікованою; ціну продукції визначено неналежним чином; документи, які підтверджують виконання договору, своєчасно не передано (надано) споживачу.
За консультацією та захистом можна звернутись до суду, громадських об’єднань споживачів, спеціально  уповноваженого  центрального  органу   виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та до його територіальних органів в  АРК, областях, містах Києві та Севастополі, структурних підрозділів органів місцевого самоврядування, службових осіб органів виконавчої влади, які здійснюють захист прав споживачів.   Сам же захист  прав  споживачів здійснюється судом. Слід відмітити, що при розгляді таких справ, споживачі звільняються від сплати державного мита, і суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної шкоди.
На сьогодні основною задачею держави в особі різних органів є вчасне інформування людей про зміни у законодавстві (мається на увазі не лише зміни, які можна побачити на офіційних сайтах чи виданнях Верховної Ради України) та своєчасний і швидкий розгляд справ про захист прав споживачів.

Література:
1. Цивільний кодекс України: чинне законодавство зі змінами та доповненнями станом на січень 2011р..:(відповідає офіц. тексту).-К.: ПАЛИВОДА А.В.,-2011.-328с.-(Кодекси України).
2. Закон України ,,Про захист прав споживачів” http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin//laws/main.cgi

e-mail: maryanapolishchuk@mail.ru

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
АНАЛОГІЯ ЗАКОНУ В ЦИВІЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ
27.02.2011 13:51
ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БАНКІВСЬКОЇ ТАЄМНИЦІ
24.02.2011 21:28
ДОГОВІР ФРАНЧАЙЗИНГУ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ЮРИДИЧНОЇ ТЕХНІКИ
23.02.2011 20:29
СРАВНИТЕЛЬНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ДОКАЗАТЕЛЬСТВЕННОГО ПРАВА В ГРАЖДАНСКОМ ПРОЦЕССЕ УКРАИНЫ, АЗЕРБАЙДЖАНСКОЙ РЕСПУБЛИКИ И РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ: ОСНОВНЫЕ АСПЕКТЫ ПОСТАНОВКИ ПРОБЛЕМЫ
23.02.2011 20:05
ОСНОВНІ НЕМАЙНОВІ ПРАВА, ЯКІ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ПРИРОДНЕ ІСНУВАННЯ ДИТИНИ
20.02.2011 18:23
ПРАВА ЗАКОННОГО ПРЕДСТАВНИКА ПАЦІЄНТА ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ
15.02.2011 20:25
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ЗАКОНОДАВЧОГО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ ДОГОВОРУ СТРАХУВАННЯ
15.02.2011 20:16
ПРАВО АДВОКАТА НА ЗАПИТ В КОНТЕКСТІ ПРИЙНЯТТЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ»
13.02.2011 11:22
ДО ПИТАННЯ ПРО ПОНЯТТЯ ДРІБНОГО ПОБУТОВОГО ПРАВОЧИНУ
08.02.2011 21:14




© 2006-2019 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше