:: LEX :: ПРАВО ГРОМАДЯН УКРАЇНИ НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ
   
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наши сборники

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 26)

Срок представления материалов

15 октября 2020

До начала конференции осталось дней 21


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВО ГРОМАДЯН УКРАЇНИ НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ
 
21.02.2007 16:25
Автор: Кушніренко О.Г., канд.юрид.наук, доцент Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого
[Конституционное право. Международное право]
Вперше в практиці вітчизняного законодавства ст.48 Конституції України закріпила право на достатній життєвий рівень для особи і її сім’ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло. Вказана норма Конституції має універсальний характер, який полягає в тому, що вказане право є природнім не лише для громадян України, а також і для іноземних громадян та осіб без громадянства. Саме в розповсюдженні дії норми ст.48 Конституції України, без будь-яких винятків, на кожну людину, в її індивідуальному характері, полягає цінність вказаної норми.
Чинній Конституції нашої держави вже більше 10 років, але не можна стверджувати, що в країні існує цілісна законодавча система, яка б забезпечувала право людини на достатній життєвий рівень. Діють тільки окремі законодавчі акти, до того ж недосконалі.
Слід визначити, що право передбачене ст.48 Конституції, є різноплановим і включає в себе економічні, політичні, соціальні, демографічні та інші аспекти. Реалізація цього права, на наш погляд, тісно пов’язана з реалізацією ст.1 Конституції України, згідно з якою наша держава є не тільки суверенна, незалежна, демократична і правова, але й соціальна. В цій частині ст.1 Конституції не є реальною нормою, це норма – ціль, до якої наше суспільство і держава повинні прагнути, і яка навряд чи буде реалізована найближчим часом. Право ж, закріплене ст.48 Основного Закону, є індивідуальним, а тому теоретично кожна людина може його реалізувати, в тому числі і в майбутньому. До речі, значний відсоток громадян це право вже реалізував як для себе, так і для своїх сімей і про це красномовно свідчить не лише статистика, але й реальна дійсність.
Потрібно визнати, що ст.48 Конституції не має механізму забезпечення даного права, а тому для реальної реалізації цього права надзвичайно важливо використовувати міжнародний досвід з цього питання, який є цікавим і загальновідомим.
Що стосується створення відповідної вітчизняної нормативної бази, то слід керуватися відомими міжнародно-правовими документами: Загальною декларацією прав людини, Міжнародним пактом з економічних, соціальних і культурних прав, Європейською Конвенцією з прав людини та ін.
Головну відповідальність за втілення права, передбаченого ст.48 Конституції в реальне життя, повинні нести найвищі органи державної влади – Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України і Президент України. Значна відповідальність в забезпеченні права кожної людини на достатній життєвий рівень покладається на місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Перехід до парламентсько-президентської форми правління покладає значні зобов’язання і на політичні партії (як правлячі, так і опозиційні). І все таки слід пам’ятати, що в значній мірі, реалізація права людини на достатній життєвий рівень залежить і від бажання самої людини досягти такого рівня. Держава, як і інші структури громадянського суспільства, для працездатних громадян повинні лише створити відповідні умови.
допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ НОРМ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА В НАЦІОНАЛЬНЕ ПРАВО УКРАЇНИ ЩОДО МІЖНАРОДНОГО УСИНОВЛЕННЯ
28.02.2007 18:15
УГОДА ПРО ТОРГОВІ АСПЕКТИ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ЗАХОДІВ (ТРИМС): АКТУАЛЬНІ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ ПИТАННЯ
28.02.2007 18:13
НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ МІСЦЕВОГО РЕФЕРЕНДУМУ
25.02.2007 23:26




© 2006-2020 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше