:: LEX :: МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 8


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
 
08.12.2022 18:41
Автор: Семененко Мішель Ігорівна, здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету міжнародної торгівлі та права Державного торговельно-економічного університету
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Права людини є ключовою проблемою як національного, так і міжнародного правового регулювання у більшості країн світу. Сталою тенденцією є формування міжнародних стандартів прав людини, яким має відповідати сучасна правова демократична держава. Однією з актуальних частин аналізованої проблематики є розвиток правового регулювання статусу біженців у міжнародному праві як особливо вразливої категорії осіб. Більшість вчений стверджують, що міжнародне право біженців вже сформувалось як відокремлена галузь міжнародного права, хоча нещодавно являло собою лише інститут міжнародного права людини [1].

Важливу роль у врегулюванні міжнародно-правового статусу біженців мають сформовані принципи даної галузі права, які відображають відповідні напрямки необхідного правового регулювання в яких мають рухатись конкретні держави приймаючи національні норми щодо правового статуту біженців. Традиційно всі зазначені принципи виходять з двох категорії прав людини, а саме природніх прав  та прав сформованих державою для реалізації специфічних потреб вказаної категорії осіб [2].

Необхідність правового врегулювання правового статуту аналізованої категорії осіб вперше виникла після закінчення Другої світової війни. І в результаті вказана проблема була вирішена у конвенції Організації Об’єднаних Націй «Про статус біженців» від 1951 року. Нормами зазначеного документу зокрема врегульовано поняття «біженець». Правові норми вказаного міжнародно-правового документу є своєрідними орієнтирами для держав щодо формування стандартів прав біженців і більшість держав світу адаптували свої національні законодавства до вимог вказаної конвенції [3].

У науковій літературі часто підкреслюють, що особливістю конвенції «Про правовий статус біженців» є те, що даний документ вперше використав індивідуальний підхід до особи «біженця», а не до узагальненої групи осіб, які уникають небезпеки чи переслідування [4]. 

Положення вище цитованої конвенції було більш детально деталізовано у відповідному протоколі, який прийнято у 1966 році, оскільки початковий зміст конвенції поширював свою дію лише на біженців у часовому плані до 01.01.1951. Україна приєдналась до конвенції Організації Об’єднаних Націй «Про правовий статус біженців» 1951 року у 2002 році. 

Крім того, міжнародно-правовий статус біженців врегульований такими міжнародними документами як: 

- конвенцією «Про захист цивільного населення під час війни» від 1949 року;

- угодою «Про скасування віз для біженців» від 1959 року;

- конвенцією «Про статус апатридів» від 1954 року;

- декларацією Організації Об’єднаних Націй «Про територіальний притулок» від 1967 року;

- відповідним протоколом до Женевських конвенцій від 1949 року;

- та іншими міжнародно-правовими документами [5].

Висновок. Комплекс міжнародно-правових норм, що врегульовують правовий статус біженців є досить специфічним, а його місце в системі міжнародного права дискусійним. На мою думку, зазначений комплекс міжнародно-правових норм складає окрему галузь міжнародного права – міжнародне право біженців. Що ж до ефективності правового регулювання правового статусу біженців у міжнародному праві, то варто зауважити на розкиданості відповідних норм у різних міжнародно-правових документах, що не забезпечує комплексного регулюючого впливу, а тому актуальним стає питання прийняття нового одного міжнародно-правового документу, який комплексно б врегульовав правовий статус біженців. 

Література:

1. О. Поєдинок. Інститут міжнародно-правового захисту прав біженців: місце у системі міжнародного права, сучасний стан і перспективи розвитку. Альманах міжнародного права. 2019. № 3. С. 251 – 256.

2. О. Мельничук. Міжнародно-правові аспекти міграційної кризи. Актуальні проблеми правознавства. 2016. № 1. С. 61 – 64.

3. В. Чуєнко. Принципи міжнародно-правового статусу біженців. Право і інновації. 2018. № 2. С. 111 – 118.

4. В. Іванова, О. Сіваш. Регламентація статусу біженців на міжнародному, регіональному й національному рівнях. Юридичний науковий електронний журнал. 2019. № 6. С. 419 – 421.

5. І. Сорока. Права та обов’язки шукачів притулку в міжнародному праві. Науковий вісник публічного і приватного права. 2019. № 2. С. 219 – 222.

______________________________


Науковий керівник: Невара Лілія Міхайлівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри міжнародного, цивільного та комерційного права Державного торговельно-економічного університету




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШВЕЙЦАРСЬКА МОДЕЛЬ ПРЯМОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2022 15:04
ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
15.12.2022 20:14
ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАРАНТІЙ БЕЗПЕКИ НАРОДІВ
13.12.2022 10:52
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК НОВА ІНСТИТУЦІЯ У СИСТЕМІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
13.12.2022 05:45
ДЕРЖАВНО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ КОНТРОЛЮ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МУНІЦИПАЛЬНОЇ НОРМОТВОРЧОСТІ: ДОСВІД ФРАНЦІЇ
10.12.2022 22:49
ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
09.12.2022 19:09
THE PRINCIPAL PROVISIONS FOR THE ACCELERATED PROCEDURE OF READMISSION BETWEEN UKRAINE AND EU MEMBER STATES
08.12.2022 19:14
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
08.12.2022 19:06
ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ ТА ІНСТИТУТІВ СУСПІЛЬСТВА ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ДІТЕЙ
08.12.2022 18:51
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ЖИТТЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
08.12.2022 02:23




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше