:: LEX :: ПОВНОВАЖЕННЯ  НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 8


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
 
15.12.2022 20:14
Автор: Мельник Альона Олександрівна, аспірант кафедри конституційного права та прав людини Національної академії внутрішніх справ
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Міжнародне співробітництво є запорукою розвитку держави. Кожна держава намагається співпрацювати з іншими державами та міжнародними організаціями задля конструювання відносин в межах зниження політичної невизначеності у міжнародних відносинах; мінімізація політичних, економічних, іміджевих та інших ризиків міжнародного процесу; долучення парламенту загалом та окремих його представників до розробки зовнішньополітичного порядку денного; зростання значення міжпарламентської дипломатії. Співпраця між парламентами є реакцією держав на партнерство. Така діяльність вкрай важлива для розвитку України, особливо це відчутно в часи сьогодення. 

Відповідно до Положення «Про депутатські групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з іноземними державами», депутатські групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з іноземними державами утворюються шляхом добровільного об‘єднання народних депутатів України і діють за колегіальним принципом [1]. Тобто, депутати мають право вступати добровільно в групу яка співпрацює з іноземними державами, та представляти інтереси України на міжнародній арені.  Положенням передбачені головні цілі та завдання такої групи, а саме:  участь в організації і координації двостороннього міжпарламентського співробітництва; аналіз розвитку міжпарламентських відносин, підготовка пропозицій щодо їхнього подальшого поліпшення в інтересах парламентів, що здійснюють таке співробітництво; сприяння підготовці, реалізації та синхронізації процедур надання згоди на обов’язковість міжнародних договорів, контактам та обміну інформацією з питань поточної законодавчої діяльності парламентів; сприяння співробітництву парламентських комітетів, комісій; співпраця з відповідними дипломатичними представництвами в Україні та за кордоном; утворення, при необхідності, міжпарламентських об‘єднань, двосторонніх експертних груп з метою розробки проектів законодавчих актів, а також обговорення завдань і питань, що представляють спільні інтереси [1].

В межах своїх повноважень народні депутати зобов’язані вести активну діяльність щодо співпраці з іншими державами та міжнародними організаціями. Від їх діяльності залежить міжпарламентські зв’язки України, тому депутати України мають бути досвідченими дипломатами, знати тонкощі ведення переговорів, розумітися на міжнародному праві. Адже, порушивши норми, принципи міжнародного права можна привезти до конфлікту між країнами.  

У Верховній Раді України створений Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва (далі - Комітет). Відповідно до Постанови ВРУ «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання», основними завданнями Комітету є: законодавче забезпечення зовнішньополітичної діяльності України; зовнішні зносини, у тому числі щодо участі України в діяльності міжнародних організацій; транскордонне та міжрегіональне співробітництво (крім транскордонного та міжрегіонального співробітництва з країнами Європейського Союзу (ЄС)); законодавче забезпечення реалізації зовнішньополітичного курсу держави на набуття членства в Організації Північноатлантичного договору (НАТО); законодавче забезпечення відсічі зовнішньої агресії проти України, невійськових міжнародних форм та методів стримування держави-агресора; надання згоди на обов’язковість міжнародних договорів України (ратифікація, приєднання до міжнародного договору, прийняття тексту міжнародного договору), денонсація міжнародних договорів України (крім міжнародних договорів України з Європейським Союзом (ЄС) та його державами-членами); співробітництво Верховної Ради України з парламентами зарубіжних держав; співробітництво Верховної Ради України з парламентськими органами міжнародних організацій; дипломатична служба; забезпечення зв’язків із закордонними українцями [2].

До складу Комітету входять народні депутати, отже вищеперераховані завдання здійснюються депутатами парламенту. В межах своїх повноважень депутати ведуть перемовини з міжнародними делегаціями; відвідують іноземні країни задля налагодження зв’язків з конкретних питань; пропонують укладання міжнародних договорів; беруть участь у внесенні змін щодо національного законодавства в межах міжнародного співробітництва. 

Для прикладу можна розглянути візити народних депутатів, які є членами Комітету,  до країн партнерів в листопаді цього року: 

- візит народної депутатки України Ю.Овчиннікової до м. Париж (Французька Республіка)  у період з 27 по 31 листопада 2022 року з метою участі в роботі круглого столу щодо екологічних наслідків війни в України; 

- візит народних депутатів України Н.Яковлєвої, О.Бакумова, Ю.Яцик до м.Будапешт (Угорщина) у період з 19 по 25 листопада 2022 року  з метою активізації  співпраці ВРУ з Парламентом Угорщини та обміну досвідом.

- візит народного депутата України І.Фріса до м. Кракова (Республіка Польща) у період з 19 по 23 листопада 2022 року з метою проведення зустрічей щодо обговорення питань майбутнього України, залучення надійної та всебічної міжнародної підтримки, імплементації актів права Європейського Союзу при реформуванні системи судової експертизи для врахування при опрацюванні законопроекту «Про судову експертизу» та інші. 

Тобто, народні депутати, які є членами Комітету чи депутатської групи, яка створена для міжпарламентських зв’язків, здійснюють роботу щодо представлення України на міжнародній арені з різних питань, актуальних для України на сьогодні.  

Аналізуючи нормативно-правові акти які регулюють міжпарламентські зв’язки,  слід зауважить, що не існує жодної норми яка б передбачала вимоги до правового статусу народних депутатів щодо здійснення повноважень у сфері міжпарламентських зв’язків. На нашу думку, до депутатів які наділені повноваження Комітету недостатньо загальних вимог до правового статусу. Оскільки, від професіоналізму під час переговорів, дискурсів залежить міжнародна співпраця України.  Пропонуємо внести зміни до Постанови ВРУ «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання» та внести наступні вимоги до депутатів які є членами Комітету.   

Література:

1. Про депутатські групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з іноземними державами: Положення Верховної Ради України UPL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/223/20-%D1%80%D0%B3#Text

2. Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання: Постанови Верховної Ради України від 29 серпня 2019 року №19 – IX. UPL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/19-20#Text



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШВЕЙЦАРСЬКА МОДЕЛЬ ПРЯМОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2022 15:04
ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАРАНТІЙ БЕЗПЕКИ НАРОДІВ
13.12.2022 10:52
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК НОВА ІНСТИТУЦІЯ У СИСТЕМІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
13.12.2022 05:45
ДЕРЖАВНО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ КОНТРОЛЮ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МУНІЦИПАЛЬНОЇ НОРМОТВОРЧОСТІ: ДОСВІД ФРАНЦІЇ
10.12.2022 22:49
ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
09.12.2022 19:09
THE PRINCIPAL PROVISIONS FOR THE ACCELERATED PROCEDURE OF READMISSION BETWEEN UKRAINE AND EU MEMBER STATES
08.12.2022 19:14
ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
08.12.2022 19:06
ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ ТА ІНСТИТУТІВ СУСПІЛЬСТВА ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ДІТЕЙ
08.12.2022 18:51
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
08.12.2022 18:41
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ЖИТТЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
08.12.2022 02:23




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше