:: LEX :: ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 61)

Термін подання матеріалів

16 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 8


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОГО АУДИТУ В УКРАЇНІ
 
08.12.2022 19:06
Автор: Петренко Ольга Олегівнa, студенткa 1 курсу СО «Магістр» юридичнoгo фaкультету Донецького національного університету iменi Вaсиля Стусa
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Податковий контроль є важливим інструментом державного впливу, що забезпечує сталість економіки держави. Із запровадженням податкового обліку є необхідність виділення податкового аудиту із системи загального аудиту, що характеризується особливими цілями та завданнями. Залишаються поза увагою питання, які стосуються визначення поняття податкового аудиту, а також відсутність порядку здійснення перевірок різних видів податків, зборів, інших обов’язкових платежів на законодавчому рівні. Всі ці питання потребують ґрунтовного дослідження.

Зокрема, питаннями удосконалення методичних засад податкового аудиту розглядали у своїх працях такі вчені: І.П. Сидор, Н.М. Кругла, О.В. Артюх, Л.А. Чудак, М.Р. Лучко, О.А. Петрик, А.В. Кириченко, Б.В. Костюк та інші.

Перш за все потрібно визначити, що являє собою податковий аудит, зокрема Л.А. Чудак розглядає податковий аудит як засіб забезпечення фіскальної функції держави, що пов’язаний із проведенням податкових перевірок щодо встановлення законності та достовірності формування платниками податків податкової бази, нарахування та своєчасного перерахування податків до бюджету[1].

Н.М. Кругла зазначає, що податковий аудит – це все ж таки процесуальні дії контролюючих органів, що вживаються ними з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів у вигляді проведення перевірок, і тому такий вид діяльності не відповідає вимогам аудиту та суперечить суті аудиту[2].

Суб’єктами податкового аудиту є аудиторські фірми, які на підставі договору проводять аудит податкової звітності, а також посадові особи контролюючих органів, уповноважених на проведення податкового аудиту[3].

Об’єктом податкового аудиту виступають платники податків, зборів, обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів.

 Залежно від того, хто буде проводити перевірку складаються різні процесуальні документи, зокрема за результатами перевірки посадовими особами контролюючих органів складається акт або довідка за встановленою формою, який підписується посадовими особами контролюючого органу, реєструється та особисто вручається платнику податків, якщо податковий аудит буде здійснювати аудиторська фірма, то оформлюється звіт.

Порядок проведення податкових перевірок контролюючими органами регулюються Податковим Кодексом України, а незалежні аудитори керуються лише теоретичними та  методологічними рекомендаціями, що зумовлює складність проведення таких перевірок.

Доцільно вказати, що Законом України від 3 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», у зв’язку з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»,  підрозділ 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України доповнено п.п. 69.2 пункту 69 та установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються[4]. Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом.

Можна зробити висновок, що податковий аудит – це незалежна перевірка податкової звітності, яка проводиться з метою визначення можливих фінансових втрат в майбутньому суб’єктом господарювання через помилки в податковій звітності або некоректне тлумачення норм податкового законодавства України. Основними проблемами здійснення незалежного податкового аудиту є відсутність закріплення на законодавчому рівні порядку, який регламентує його здійснення та постійні зміни в податковому законодавстві, що ускладнюють проведення такої перевірки.

Література:

1. Чудак Л.А Податковий аудит в Україні: стан, проблематика та перспективи розвитку. Ефективна економіка. 2018. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2018/90.pdf

2. Кругла Н.М. Податковий аудит – це напрямок аудиторської діяльності чи процесуальні дії контролюючих органів. Фінансовий простір. 2016. № 3(23). С.26-30. URL: https://ofp.cibs.ubs.edu.ua/files/1603/16knmdko.pdf

3. Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність: Закон України від 21 грудня 2017 року, № 2258-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2018. № 9. Ст.7. 

4. Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану: Закон України від 3 березня 2022 року, № 2118-IX. Відомості Верховної Ради України. 2022. № 2118-IX.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ШВЕЙЦАРСЬКА МОДЕЛЬ ПРЯМОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2022 15:04
ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ ЩОДО МІЖПАРЛАМЕНТСЬКІ ЗВ’ЯЗКИ
15.12.2022 20:14
ПОЛІТИКО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАРАНТІЙ БЕЗПЕКИ НАРОДІВ
13.12.2022 10:52
БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ЯК НОВА ІНСТИТУЦІЯ У СИСТЕМІ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
13.12.2022 05:45
ДЕРЖАВНО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ КОНТРОЛЮ У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МУНІЦИПАЛЬНОЇ НОРМОТВОРЧОСТІ: ДОСВІД ФРАНЦІЇ
10.12.2022 22:49
ПРОЦЕДУРА СПІЛЬНОГО ТРАНЗИТУ АБО «МИТНИЙ БЕЗВІЗ» - СУТТЄВИЙ ІМПУЛЬС ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
09.12.2022 19:09
THE PRINCIPAL PROVISIONS FOR THE ACCELERATED PROCEDURE OF READMISSION BETWEEN UKRAINE AND EU MEMBER STATES
08.12.2022 19:14
ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВ ТА ІНСТИТУТІВ СУСПІЛЬСТВА ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ДІТЕЙ
08.12.2022 18:51
МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС БІЖЕНЦІВ
08.12.2022 18:41
ПРАВО ЛЮДИНИ НА ЖИТТЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
08.12.2022 02:23




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше