:: LEX :: СТАНОВЛЕННЯ ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ПРОГРАМ ДЛЯ ЕОМ
   
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Акція! 100 грн на мобільний
  Наші збірники

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 24)

Термін подання матеріалів

21 липня 2020

До початку конференції залишилось днів 14


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СТАНОВЛЕННЯ ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ ПРОГРАМ ДЛЯ ЕОМ
 
03.03.2011 21:08
Автор: Безуглий Леонід Анатолійович, здобувач кафедри кримінології і юридичної соціології Національної академії внутрішніх справ
[Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право]
Розвиток в Україні сучасних інформаційних технологій зумовив пошук засобів ефективного захисту інтересів виробників і інших законних правовласників програмних продуктів. Від вирішення цієї проблеми залежать темпи модернізації сучасних технологій, інвестиційні процеси, сприятливі умови розвитку українських технологій.
Вперше у світовому масштабі програма ЕОМ, як об’єкт правової охорони, була зареєстрована у 1961 р. у США. Під час практичного розгляду низки заявок Регістр США по авторському праву випустив циркуляр № 61 про реєстрацію програм для ЕОМ. Умовою надання правової охорони цей документ визначав наявність оригінальних особливостей елементів компонування, вибору, розміщення текстових виражень (Федоров С.О., 1999).
На міжнародному рівні проблема можливості та доцільності правової охорони програмного забезпечення для ЕОМ вперше вирішувалася у 1971 р., Консультативною групою урядових експертів Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІС) було ухвалене рішення про розробку норм спеціальної охорони програмного забезпечення для національного законодавства. А вже через сім років ця ж група урядових експертів схвалила Типові положення по охороні програмного забезпечення ЕОМ (1978 р.). Ці Положення містять визначення основних термінів, основних прав на програмне забезпечення й умов їх виникнення, а також строки дій, умови можливої компенсації та ін.
У 1980-1985 рр. провідними країнами світу були прийняті виправлення до законодавства про авторське право, які забезпечували ефективний захист програмного забезпечення. У зв’язку із цим питання висновку багатостороннього міжнародного договору втратило свою актуальність, тому що охорона прав правовласників програмних продуктів забезпечувалася положеннями Всесвітньої (Женевської) і Бернської конвенцій.
Директива Ради ЄЕС (1991 р. № 91/2501) встановила мінімальний перелік норм, які повинні відображатися в національному законодавстві країн-учасниць ЄЕС по авторському праву.
В колишньому СРСР обговорення теоретичних питань можливої правової охорони програм для ЕОМ розпочалося у 1971 році. Однак, на той час в СРСР були відсутні спеціальні закони щодо охорони інтелектуальної власності й правове регулювання відносин у цій сфері забезпечувалося в основному підзаконними актами. Єдиним виключенням були норми авторського права, які зосереджувалися в одному з розділів Цивільних кодексів колишніх республік СРСР. Законодавством забезпечувався недостатній рівень охорони прав як безпосередніх створювачів творчих досягнень, так і тих осіб, які здобували права на їх використання. Характерною рисою законодавства в аналізованій сфері було широке втручання держави у взаємини створювачів творчих досягнень і їх користувачів. Так, в авторському праві це проявлялося в існуванні так званих типових авторських договорів, які мали для сторін нормативний характер, а також суворій регламентації ставок авторської винагороди та ін.
Отже, не дивлячись на прийняття світовою спільнотою низки міжнародних актів, які встановлювали правовий режим охорони прав створювачів програм для ЕОМ, національне законодавство республік колишнього СРСР значно відставало у цьому питанні, закони не містили норм які б захищали створювачів та правовласників програмного забезпечення для ЕОМ, що відповідно не сприяло інформатизації та комп’ютеризації економіки та суспільного життя, не стимулювало талановиту молодь до створення таких програм, що в подальшому призвело до поширення зарубіжного програмного забезпечення для ЕОМ, в якому була відсутня підтримка національної локалізації, а також значних порушень правовласників програмного забезпечення для ЕОМ, які мають тенденцію і сьогодні, не дивлячись на значні зусилля українських законодавців та правоохоронців.


допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРОФІЛАКТИКА ЗЛОЧИНІВ У СФЕРІ НЕЗАКОННОГО ОБІГУ НАРКОТИЧНИХ РЕЧОВИН
25.02.2011 22:16
ВІДМІННІСТЬ ПОНЯТЬ «НЕВІДКЛАДНА СЛІДЧА ДІЯ» ТА «ПОЧАТКОВА СЛІДЧА ДІЯ»
24.02.2011 20:25
ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ ОСОБИ ПІДБУРЮВАЧА У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРАВІ
20.02.2011 10:48
ЗАТРИМАННЯ ПІДОЗРЮВАНОГО В ОРГАНІЗАЦІЇ АБО УТРИМАННІ МІСЦЬ ДЛЯ НЕЗАКОННОГО ВЖИВАННЯ, ВИРОБНИЦТВА ЧИ ВИГОТОВЛЕННЯ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ, ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН АБО ЇХ АНАЛОГІВ
20.01.2011 23:46
ЮРИДИЧНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ ЯК ПІДСТАВИ СУДДІВСЬКОГО РОЗСУДУ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ ПОКАРАННЯ
18.02.2011 21:45
АНАЛІЗ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ АКТІВ СПРЯМОВАНИХ НА БОРОТЬБУ З ТОРГІВЛЕЮ ЛЮДЬМИ ЯК СКЛАДОВА ВДОСКОНАЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ЗАКОНОДАВСТВА
17.01.2011 19:54
СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ ЗАСТОСУВАННЯ ЕУТАНАЗІЇ
16.02.2011 20:07
КРИМІНАЛЬНО-ПРОЦЕСУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВІДІБРАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ПРО ЯВКУ У ПІДОЗРЮВАНОГО
16.01.2011 10:54
ЩОДО ПОНЯТТЯ РЕЙДЕРСТВА
13.02.2011 11:33
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА ЗАСУДЖЕНИХ НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ'Я
08.02.2011 21:33




© 2006-2020 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше
 
 Голосування 
Чи вбачаєте Ви доцільність у запровадженні державної політики здоровʼязбереження як напряму галузі охорони здоровʼя:

Так, напрям здоровʼязбереження може бути ефективним у пошуках засобів, способів і методів оздоровленняорганізму здорової людини, у профілактиці і попередженні захворювань, реабілітації і догляді за хворими
Ні, мене влаштовує, існуюча модель охорони здоровʼя треба орієнтуватися на лікування хвороби і потреби хворого


Результати голосувань Докладніше